کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو در دهه فجر

    کد خبر :205393

نجفی‌ با بیان اینکه رئیس بنیاد مستضعفان‌ اعلام کرده کلنگ‌ ساختمان جدید در دهه فجر زده خواهد شد، اظهار کرد: بخشی از ساختمان که در آتش‌سوزی صدمه ندید‌ه ، تخریب‌ خواهد شد و به ساختمان جدید ملحق‌ می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی‌ نجفی شهردار تهران در دیدار با رؤسای اصناف تهران که امروز(شنبه) در اتاق اصناف برگزار شد، پس از گفتگو با رئیس اتاق اصناف، در جمع خبرنگاران اصناف را از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد‌ شهری‌ برشمرد و اظهار کرد: اصناف‌ از نظر تاریخی‌ نقش مهمی بر اقتصاد شهری دارند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری معتقد به برقراری تعامل با اصناف است، گفت: اصناف باید به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم و شهر عمل کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه کارگروهی ‌بین شهرداری و اتاق اصناف‌ تشکیل می‌شود تا مسائل مطرح بررسی شوند، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مسائل قابل حل است و در ارتباط با تعامل‌ قطعاً به نتایج خوبی می‌توانیم برسیم که به نفع مردم و صاحبان‌ کسب و کار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید در خصوص برگزاری‌ نمایشگاه‌ها تجدید نظر‌ کنیم، اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم در اوج خرید مردم فروشگاه‌هایی دایر شود که نظارتی‌ بر آن‌ها نباشد‌.

نجفی تصریح کرد: با نزدیک شدن به عید نوروز‌ اصناف باید برای برگزاری نمایشگاه‌ها پیش قدم شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برخورد با سد معبر گفت: طرحی در این خصوص تهیه شده که در آن جوانب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته ولی هنوز تجدیدنظر‌ نهایی نشده است.

شهردار تهران در خصوص لزوم ایمن‌سازی ساختمان‌های نا ایمن‌ گفت: این ساختمان‌ها شناسایی شده‌اند‌ و به مالکان و کاربران آن‌ها تذکر‌ داده شده است.

وی افزود: ایمن‌سازی برخی از این ساختمان‌ها مشکل است،اما شهرداری کار خود را انجام داده‌ و آنچه که باید انجام شود مربوط به مالکان‌ ساختمان‌ها است.

نجفی با تأکید بر اینکه مسئله ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل زلزله و آتش‌سوزی باید جدی گرفته شود، گفت: در خصوص پلاسکو‌ هم توافق نهایی بین‌ بنیاد مستضعفان‌ و شهرداری انجام شده و در محل قبلی در چند طبقه‌ ساخت و ساز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمادگی داریم طرح نهایی اجرا شود، گفت: طبق توافق نهایی که با بنیاد مستضعفان‌ انجام داده ایم، ابتدا قرار بود دیروز‌ کلنگ‌ زده شود و کار را شروع کنیم‌ اما بنیاد‌ مسئله‌ای را مطرح کرد و گفت: تا پروانه ساختمانی صادر نشود ما اطمینان‌ قطعی نداریم و شروع نمی‌کنیم.

کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو در دهه فجر

نجفی‌ با بیان اینکه رئیس بنیاد مستضعفان‌ اعلام کرده کلنگ‌ ساختمان جدید در دهه فجر زده خواهد شد، اظهار کرد: بخشی از ساختمان که در آتش‌سوزی صدمه ندید‌ه ، تخریب‌ خواهد شد و به ساختمان جدید ملحق‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه یک زمین‌ 5 هزار متری‌ در کنار پلاسکو است که آن هم به پلاسکوی جدید اضافه می‌شود، گفت: ما در حال حاضر روی زمین بزرگتری‌ نقشه را طراحی کردیم که تعداد طبقات در قسمت‌هایی بیشتر و در قسمت‌هایی کمتر است.

شهردار تهران در ادامه به تخلفات ساختمان پالادیوم‌ پرداخت و گفت: کسی نگفته که پل پالادیوم باید تخریب شود بلکه گفته‌اند در حال بررسی است.

نجفی با بیان اینکه تخلف‌ توسط مسئولان وقت شهرداری و تخلف از سوی مالک‌ 2 بحث متفاوت است، بیان کرد: از 3 مرجع شهرداری یعنی بازرسی، معاونت معماری و شهرسازی‌ و معاونت معماری منطقه‌ یک شهرداری گزارش خواسته‌ایم تا آن را بررسی کنیم‌.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید