توسعه تولید و بازارهای «محصولات پروبیوتیک» مصوب شد

    کد خبر :20529

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: مصوبه توسعه تولید و بازارهای محصولات پروبیوتیک در ستاد توسعه زیست فناوری تدوین شد.

مصطفی قانعی درباره مهم‌ترین مصوبات ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 95 اظهار کرد: تدوین مصوبات قابل طرح در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری و سایر نهادها و مبادی ذی‌ربط و پیگیریهای مرتبط با آن (در همکاری با سایر گروه‌ها و کارگروه‌های ستاد) یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در سال 95 توسط ستاد به‌صورت جدی پیگیری شد.

وی افزود: این پیگیریها در حوزه‌های مختلف تدوین پیش‌نویس مصوبه تقسیم کار ملی، همکاری در تدوین پیش‌نویس مصوبه تصفیه پساب و فاضلاب به روش زیستی و تدوین مصوبه توسعه تولید و بازارهای محصولات پروبیوتیک صورت گرفته است.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروبیوتیکها باکتریهایی هستند که برای گوارش بهینه غذا مفیدند؛ دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی‌بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید هستند.

به گزارش تسنیم، منبع باکتریهای پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید