جزئیات طرح سوال از وزیر اقتصاد و دارایی

    کد خبر :204946

نماینده مردم کرمان و راور جزئیات طرح سوال از وزیر اقتصاد در خصوص نارضایتی مردم، بازاریان و تولیدکنندگان از اخذ مالیات های سنگین و ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای صنفی را تشریح کرد.
محمدمهدی زاهدی با اشاره به طرح سوال از کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در رابطه با اخذ مالیات های سنگین و به وجود آمدن بحران در واحدهای صنفی اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دارایی فشارهای شدیدی بر اقشار و صنوف مختلف برای دریافت مالیات های مضاعف وارد آورده و به معنای واقعی گلوی آنان را می فشارد.

زاهدی عنوان کرد: به عنوان مثال دولت برای پرداخت طلب پیمانکاران فقط بخش های کوچکی از طلب آنها را به صورت اوراق پرداخت می کند ولی متاسفانه سازمان های مالیاتی نه تنها اوراق خزانه را نمی پذیرند بلکه مالیات را براساس کل مطالبات پیمانکاران اخذ می کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: براساس آمارهای به دست آمده طی چندسال گذشته به ویژه از سال ۹۱ تا ۹۵ مالیات علی الرأس نوشته و فشار زیادی برای اخذ آن وارد می شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات اصناف و بازاریان به ذکر نمونه ای از مشکلات صنف تولیدکنندگان طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: در موضوع طلا و جواهر، به جای اخذ مالیات از اُجرت، مالیات از کل قیمت آن اخذ می شود که این عمل ضمن فشار به مردم و خریداران، باعث ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی این صنف شده است.

به گزارش مهر،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان از افزایش مالیات در برخی استان ها بر خلاف مصوبه مجلس در رابطه با اخذ میزان مالیات، اظهار کرد و افزود: با این عمل ضربه سنگینی به اقشار و صنوف مختلف وارد آورده و باعث تعطیلی تعداد زیادی واحدتولیدی در کشور خواهیم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید