در روز سوم جشنواره فجر چه تئاترهایی می‌بینیم؟

    کد خبر :204928

سومین روز از سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر با اجرایی از یک گروه آلمانی به نام ریموت-تهران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌هایی در بخش‌های مختلف، میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهند بود که اسامی آثار روز سوم این جشنواره یعنی ۳۰ دی در این گزارش مرور می‌شود. در این روز ۲۱ اثر صحنه‌ای و ۱۴ اثر محیطی اجرا می‌شوند.

در سومین روز از جشنواره در تالار وحدت، تالار اصلی و پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر، تالار هنر، تالار فردوسی و تماشاخانه سرو نمایشی اجرا نخواهد شد.

مجموعه تئاترشهر

تئاتر «هنر» به نویسندگی یاسمینا رضا و کارگردانی وحید رهبانی با یک اجرا در ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه تالار چهارسو خواهد رفت.

نمایش «سوپ بوقلمون» به کارگردانی سینا علیپور از بابلسر در بخش مسابقه تئاتر ایران و در دو سانس ۱۶ و ۱۸:۳۰ در تالار سایه اجرا خواهد شد.

در تالار قشقایی تئاتر «مانوس» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده در دو نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۹ در مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج

تئاتر «آئیس» به نویسندگی و کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا از شهر آبادان در بخش مسابقه تئاتر ایران در دو سانس ۱۶ و ۱۹ روی صحنه خواهد رفت.

مرکز تئاتر مولوی

تئاتر «مفیستو» به کارگردانی مسعود دلخواه برای سومین بار در جشنواره با یک اجرا در ساعت ۱۸ روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «تنهایی پرهیاهو» به کارگردانی افشین غفاریان از کشور فرانسه در بخش مسابقه بین‌الملل برای دومین بار در جشنواره روی صحنه تالار استاد سمندریان خواهد رفت.

خانه هنرمندان

تئاتر «تولد غم‌انگیز پسر آهنی» به نویسندگی و کارگردانی رامین سیاردشتی در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا خواهد داشت.

تالار حافظ

نمایش «اتاق ورونیکا» به نویسندگی آیر لوین و کارگردانی حسین اکبرپور از شهر مشهد به مدت ۹۰ دقیقه در دو سانس ۱۷ و ۲۰ روی صحنه خواهد رفت.

در بخش تالارهای خصوصی+ فجر جشنواره در سالن یک تماشاخانه ارغنون و خانه نمایش دا نمایشی اجرا نخواهد شد.

نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به کارگردانی مژگان خالقی از شهر اصفهان به مدت ۶۰ دقیقه و در دو نوبت در ساعات ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تئاتر آفتاب اجرا خواهد شد.

تئاتر «گتو» به کارگردانی سعید بهنام و در مدت ۷۰ دقیقه برای دومین بار در جشنواره روی صحنه تئاتر مستقل تهران خواهد رفت.

دو تئاتر «صالحان» به کارگردانی حجت‌الله کشاورز و مهران ایرانی در ساعت ۱۹:۳۰ و نمایش «تیمون آتنی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی در ساعت ۲۱ روی صحنه تماشاخانه ارغنون خواهند رفت. نمایش «صالحان» چهار تکرار در طول جشنواره خواهد داشت و «تیمون آتنی» نیز ۶ بار اجرا خواهد شد.

دو نمایش «نفس عمیق» به نویسندگی و کارگردانی آوا شفاف در ساعت ۱۸:۲۰ و نمایش «بیست متری (جوادیه)» به کارگردانی رضا بهرامی در ساعت ۲۱ در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

دو نمایش «تک بی‌بی» به نویسندگی و کارگردانی داود پورحمزه در ساعت ۱۹ و در مدت ۶۰ دقیقه و «آهسته گویی» به نویسندگی و کارگردانی نگین ضیایی در ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سه نقطه اجرا خواهند شد. این دو نمایش در طول برگزاری جشنواره یک روز در میان در همین زمان و مکان روی صحنه می‌روند.

دو تئاتر «بلافیگورا» و «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» برای سومین بار در جشنواره در تماشاخانه شانو تکرار می‌شوند.

نمایش «کاش خوابت را ندیده بودم» به کارگردانی احمد مطوری در ساعت ۱۹:۳۰ برای سومین بار در جشنواره در تماشاخانه فانوس روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه استاد مشایخی تا روز ۵ بهمن‌ماه میزبان نمایش «یک خاکستری کمرنگ»،«صدای پا» و «آن هنگام و کوارتت ۱+۲» در ساعت ۱۸:۳۰ خواهد بود.

تماشاخانه همای سعادت نیز میزبان نمایشی به کارگردانی هادی شمس و نویسندگی ایوب آقاخانی به نام «کسوف» در ساعت ۱۶ و ۱۸ خواهد بود.

محوطه تئاتر شهر

در گروه خارج از صحنه جشنواره تئاتر فجر چهار نمایش در محوطه تئاترشهر از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا خواهند شد که به ترتیب «داد درد دارد» از سنندج، «آینه زندگی» از مریوان، «چهارراه» از تهران و «موسیای آسیایی» از یزد روی صحنه خواهد رفت.

محوطه خانه هنرمندان

در محوطه خانه هنرمندان نمایش «ویروس» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از ایلام در ساعت ۱۶ و «یک سوءتفاهم کوچک» به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب‌پور از رودسر در ساعت ۱۶:۳۰ اجرا خواهند شد.

باغ کتاب

در باغ کتاب نمایش فرانسوی «منزل به منزل» ساعت ۱۰ و تئاتر «یک سوءتفاهم کوچک» در ساعت ۱۱ روی صحنه می‌رود.

ایوان انتظار​

در محوطه میدان ولیعصر نمایش_ ایوان انتظار نمایش «فرار از زندان» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی برای دومین بار در جشنواره اجرا خواهد شد.

عمارت روبرو

در عمارت روبرو از ساعت ۱۶ دو نمایش «نادیدنی یا هرطور شما…» و «نادیدنی» اجرا خواهند شد سپس در ساعت ۱۶ و ۱۸ تئاتر «مرگ قطعی‌ست» از آلمان و ۲۰:۳۰ نمایش «بعد از اتفاق» روی صحنه می‌روند.

تئاتر «ریموت-تهران» از کمپانی ریمینی پروتکل در بخش بین‌الملل و از کشور آلمان به مدت ۱۰۰ دقیقه از ۳۰ دی‌ تا ۸ بهمن‌ماه در محدود پارک شفق-چهارراه ولیعصر به صورت خارج از صحنه و در مکان‌های نامتعارف اجرا خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید