چه افرادی نمی‌توانند در انتخابات نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان کاندید شوند؟

    کد خبر :204917

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: در انتخابات نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان افراد ذی نفوذ مانند مدیران ستادی و مدیران کل استانها و معاونین آنان حق ثبت نام ندارند.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدزاده درباره انتخابات نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در دولت دوازدهم و در وزارت آموزش و پرورش تلاش بوده که مشارکت معلمان در امور صندوق ذخیره را افزایش دهیم تا نظارت و اعتماد فرهنگیان به آن افزایش یابد. برای رسیدن به این مهم راه‌های مختلفی پیشنهاد شد که یکی از این راه‌ها، ورود فرهنگیان در تصمیم گیریهای مهم صندوق ذخیره است. روشی که وزیر آموزش و پرورش در جهت افزایش مشارکت مد نظر دارند، انتخاب دو نماینده از اعضاء در هیأت امنای صندوق ذخیره می باشد. از این جهت، برای انتخاب این نمایندگان مقرر شد یک انتخابات دو مرحله ای در سطح استان و کشور برگزار شود و از این طریق اعضای صندوق نمایندگان خود را در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب کنند.

محمدزاده درباره شرایط ثبت نام کاندیداها گفت: در شرایط ثبت نام کاندیداهای انتخابات، مدیران ستادی، اعم از معاونین وزیر، رؤسای مراکز، مشاورین وزیر و مدیران کل و معاونین، مدیران کل استان ها و معاونین، رؤسا و معاونین آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق ، حق نامزد شدن در انتخابات را ندارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدزاده ابراز امیدواری کرد: فرهنگیان عضو صندوق با شرکت حداکثری در این انتخابات، نمایندگان شایسته خود را انتخاب کرده و موجب نظارت بیشتر و دقیق‌تر به صندوق و بازگشت اطمینان فرهنگیان به عنوان مهمترین سرمایه صندوق را فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید