جدیدترین اخبار
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹ اقتصادی کد خبر :204843

بازار سیمان هم پاسوز رکود مسکن شد!

بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ و تاثیرگذار اقتصاد برای پنجمین سال پیاپی با رکود همراه شده و سرمایه‌های زیادی در این بازار محبوس شده است. بر اساس آخرین آماری که از رشد بخش ساختمان به‌دست آمده است؛ همچنان در این بخش رشد منفی مشاهده می‌شود که کارا نبودن سیاست‌های اجرایی در بازار مسکن را نشان می‌دهد.درحال‌حاضر بازار مسکن طولانی‌ترین دوره رکود خود را سپری می‌کند و با نگاهی به چرخه رکود و رونق این بازار در سال‌های گذشته درمی‌یابیم بیشترین رکودی که گریبان این بازار را گرفته بود حداکثر ۴ سال ادامه داشت.

سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر درباره راه‌های بهبود تقاضای مصالح ساختمانی و خروج بنگاه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی از رکود اظهار کرد: استفاده از سیمان در راه‌سازی و جایگزینی آن با آسفالت یکی از راه‌های تقویت تقاضای سیمان در کشور است و دولت با ارائه لایحه به مجلس می‌تواند صنعت سیمان را احیا کند. وضعیت صنعت سیمان، بحرانی است و باید با تغییر تقاضای داخلی، از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرد.

به گزارش دانشجو؛ابطحی یادآور شد: استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر در تولید سنگ ساختمانی بوده و می‌توان با تکیه بر برندسازی، این صنعت را در اصفهان احیا کرد. نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کارخانه فرآوری سنگ در کشور وجود دارد و دولت باید برای حفظ این صنایع کوشا باشد.

سیمان در جاده، قیر بار ترانزیت
حبیب‌الله بهرامی نیز درباره مزیت استفاده از بتن در رویه جاده در مقایسه با قیر اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید ۳۰ میلیون تنی سیمان در کشور، پیشنهاد می‌شود این محصول در روکش جاده‌ها استفاده شود و قیر تولید شده به دلیل مزیت‌های موجود در بازارهای جهانی، صادر شود. رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات قیر مزیت‌های بیشتری نسبت به سیمان دارد که باید از آن برای ارزآوری استفاده کرد و در مقابل، سیمان دپو شده در انبار کارخانه‌ها را در پروژه‌های راه‌سازی مورد استفاده قرار داد.استفاده از سیمان به جای قیر و آسفالت در جاده‌ها، سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای تولیدکننده سیمان رواج دارد.

بر این اساس در امریکا و بیشتر کشورهای اروپایی چند دهه است که این فناوری مورد استفاده قرار گرفته که به دلیل صرفه اقتصادی و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتر آن نسبت به قیر است. یکی از ویژگی‌های مهم فنی رویه‌های بتونی، نیاز نداشتن به زیرسازی چندلایه‌ای است که کمتر از بهای تمام شده این نوع راه‌سازی را نسبت به هزینه ۱۲۰ هزار تومانی هر متر مربع جاده آسفالتی به نصف می‌رساند.

Ad

Ad
Ad
Ad

روی خط خبر

  • افشاگری امیر پوردستان درباره پول‌های داعشی
  • پالرمو، مجازات غربی ها یا پاداش به آنها؟
  • کشف حجاب همسر محمد بن سلمان
  • درخواست از ترامپ برای بازگشایی زندان گوانتانامو
  • ابراز رضایت پوتین از روابط با ترکیه
  • دیوان دادگستری اروپا: انگلیس مهاجران به سوی اروپا را بازگرداند
  • انفجار نزدیک کنسولگری آمریکا در ژنو
  • تورم تولید بخش خدمات ۹.۲ درصد افزایش یافت
  • طرح نظارت و پایش قیمت‌ها در تهران آغاز شد
  • رشد محدود شاخص بورس در آخرین روز هفته
  • نقش تهیه‌کننده سریال شهرزاد در پرونده بانک سرمایه چیست؟
  • ترامپ خطاب به دموکرات‌ها: تسلیم نمی‌شوم
  • اطلاعیه دفتر رئیس جمهور در واکنش به اعتراض دو تن از مراجع: روحانی گفت «لااکرا فی الدین»؛ او ضرورت شرعی حجاب را انکار نکرد
  • هشدار اتحادیه اروپا به فروشندگان گذرنامه اروپایی
  • امروز قیمت ارز مسافرتی چقدر بود؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز
  • نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت
  • قیمت خودرو در بازار امروز ۳ بهمن ۹۷
  • آنکارا: هدف ما در سوریه مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی است
  • وزیر خارجه عراق به روسیه سفر می‌کند/ دیدار با لاوروف
  • اعتراض کمیسیون فرهنگی مجلس به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا
  • سفیر جدید ترکیه در تهران رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ظریف کرد
  • قیمت سبد نفتی اوپک به ۶۱.۴۹ دلار رسید
  • هزینه ۳۴۵ میلیارد ریالی برای رینگ آب‌رسانی تهران
  • سازمان هواپیمایی آلمان هیچ مورد امنیتی از ماهان پیدا نکرده است
  • قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد
  • واکنش اکبر عبدی به شایعه وخامت حالش
  • متن مناظره دوم تاج زاده و زاکانی در مورد حوداث ۸۸
  • مطهری: مخالفان FATF به مردم بگویید چه مشکلاتی در انتظارشان است
  • یتیم نیازمند بدون حامی نداریم
  • Ad