جدیدترین اخبار
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹ اقتصادی کد خبر :204843

بازار سیمان هم پاسوز رکود مسکن شد!

بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ و تاثیرگذار اقتصاد برای پنجمین سال پیاپی با رکود همراه شده و سرمایه‌های زیادی در این بازار محبوس شده است. بر اساس آخرین آماری که از رشد بخش ساختمان به‌دست آمده است؛ همچنان در این بخش رشد منفی مشاهده می‌شود که کارا نبودن سیاست‌های اجرایی در بازار مسکن را نشان می‌دهد.درحال‌حاضر بازار مسکن طولانی‌ترین دوره رکود خود را سپری می‌کند و با نگاهی به چرخه رکود و رونق این بازار در سال‌های گذشته درمی‌یابیم بیشترین رکودی که گریبان این بازار را گرفته بود حداکثر ۴ سال ادامه داشت.

سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر درباره راه‌های بهبود تقاضای مصالح ساختمانی و خروج بنگاه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی از رکود اظهار کرد: استفاده از سیمان در راه‌سازی و جایگزینی آن با آسفالت یکی از راه‌های تقویت تقاضای سیمان در کشور است و دولت با ارائه لایحه به مجلس می‌تواند صنعت سیمان را احیا کند. وضعیت صنعت سیمان، بحرانی است و باید با تغییر تقاضای داخلی، از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرد.

به گزارش دانشجو؛ابطحی یادآور شد: استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر در تولید سنگ ساختمانی بوده و می‌توان با تکیه بر برندسازی، این صنعت را در اصفهان احیا کرد. نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کارخانه فرآوری سنگ در کشور وجود دارد و دولت باید برای حفظ این صنایع کوشا باشد.

سیمان در جاده، قیر بار ترانزیت
حبیب‌الله بهرامی نیز درباره مزیت استفاده از بتن در رویه جاده در مقایسه با قیر اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید ۳۰ میلیون تنی سیمان در کشور، پیشنهاد می‌شود این محصول در روکش جاده‌ها استفاده شود و قیر تولید شده به دلیل مزیت‌های موجود در بازارهای جهانی، صادر شود. رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات قیر مزیت‌های بیشتری نسبت به سیمان دارد که باید از آن برای ارزآوری استفاده کرد و در مقابل، سیمان دپو شده در انبار کارخانه‌ها را در پروژه‌های راه‌سازی مورد استفاده قرار داد.استفاده از سیمان به جای قیر و آسفالت در جاده‌ها، سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای تولیدکننده سیمان رواج دارد.

بر این اساس در امریکا و بیشتر کشورهای اروپایی چند دهه است که این فناوری مورد استفاده قرار گرفته که به دلیل صرفه اقتصادی و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتر آن نسبت به قیر است. یکی از ویژگی‌های مهم فنی رویه‌های بتونی، نیاز نداشتن به زیرسازی چندلایه‌ای است که کمتر از بهای تمام شده این نوع راه‌سازی را نسبت به هزینه ۱۲۰ هزار تومانی هر متر مربع جاده آسفالتی به نصف می‌رساند.

Ad

روی خط خبر

  • تمامی سایت‌های هسته‌ای بازدید می‌شوند
  • میرسلیم: اگر دولت را به عهده داشتم بهتر عمل می‌کردم
  • تحلیل وزیر دولت دهم از سخنان رهبری: چرا فساد در ایران «سیستماتیک» نیست؟
  • یک هفته گریه به خاطر عکس با جمشید مشایخی
  • بفرمایید کالای ارزان دولت به دلالان‌، از جیب سهام‌دار و تولید‌کننده!
  • زندگی کودک‌آزاران نیازمند مطالعه‌ است/ سنگین بودن مجازات‌ها به کاهش جرم منجر نمی‌شود
  • روش محاسبه فاصله طولی مطمئنه با خودروی جلویی
  • چرا نباید از همراهی عراقِ العبادی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران برافروخته شویم؟!
  • مدیریت کاریکاتوری بحران آب ایران با شالیکاری در استان‌های خشک
  • ضربه ای تاریخی به آل سعود/ ۳۱۶ نفر در برابر ۱۳ نفر
  • آماده جنگ هستیم و از آن هراسی نداریم
  • عربستان در جنگ است و ما نمی‌ خواهیم وارد هیچ جنگ خارجی شویم
  • رییس سازمان توسعه تجارت: بازداشت نشدم
  • برنامه آمریکا برای مذاکرات صلح با طالبان چیست؟
  • لازم است دادگاه مفسدان و اخلالگران اقتصادی به صورت علنی برگزارشود
  • پسکوف: تحریم‌های جدید آمریکا برای روابط دو کشور خوب نیست
  • تاکید وزرای خارجه ترکیه و روسیه بر بی اعتبار ی آمریکا
  • دستیار سابق ترامپ آماده است با «رابرت مولر» همکاری کند
  • انتشار اوراق ۱۲هزار میلیارد ریالی اجاره سهام
  • رشد ۱۴ درصدی صادرات غیر نفتی در سال جاری
  • شمخانی: جنگ اقتصادی با میدان داری آمریکا در حال انجام است
  • فتاح پیشنهاد روحانی برای وزارت کار را رد کرد
  • کاهش نرخ ارز در صرافی‌ها/ دلار در سامانه سنا وارد کانال ۷ هزار تومانی شد
  • موضوع سهم ۵۰ درصدی ایران از خزر در هیچ قراردادی هرگز وجود نداشته
  • آمریکا مدعی شد: مخالف بحرینی مقیم ایران و تروریست است
  • بافتهای فرسوده را جدی بگیریم
  • رکوردشکنی عطاران و جواد عزتی/جدیدترین آمار فروش سینماهای ایران
  • ساخت اولین پارک کم‌آبخواه در یزد
  • خرید دلار توسط خانه‌دارها در پوشش مسافر!
  • احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های کلان اقتصادی