جدیدترین اخبار
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹ اقتصادی کد خبر :204843

بازار سیمان هم پاسوز رکود مسکن شد!

بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ و تاثیرگذار اقتصاد برای پنجمین سال پیاپی با رکود همراه شده و سرمایه‌های زیادی در این بازار محبوس شده است. بر اساس آخرین آماری که از رشد بخش ساختمان به‌دست آمده است؛ همچنان در این بخش رشد منفی مشاهده می‌شود که کارا نبودن سیاست‌های اجرایی در بازار مسکن را نشان می‌دهد.درحال‌حاضر بازار مسکن طولانی‌ترین دوره رکود خود را سپری می‌کند و با نگاهی به چرخه رکود و رونق این بازار در سال‌های گذشته درمی‌یابیم بیشترین رکودی که گریبان این بازار را گرفته بود حداکثر ۴ سال ادامه داشت.

سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر درباره راه‌های بهبود تقاضای مصالح ساختمانی و خروج بنگاه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی از رکود اظهار کرد: استفاده از سیمان در راه‌سازی و جایگزینی آن با آسفالت یکی از راه‌های تقویت تقاضای سیمان در کشور است و دولت با ارائه لایحه به مجلس می‌تواند صنعت سیمان را احیا کند. وضعیت صنعت سیمان، بحرانی است و باید با تغییر تقاضای داخلی، از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرد.

به گزارش دانشجو؛ابطحی یادآور شد: استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر در تولید سنگ ساختمانی بوده و می‌توان با تکیه بر برندسازی، این صنعت را در اصفهان احیا کرد. نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کارخانه فرآوری سنگ در کشور وجود دارد و دولت باید برای حفظ این صنایع کوشا باشد.

سیمان در جاده، قیر بار ترانزیت
حبیب‌الله بهرامی نیز درباره مزیت استفاده از بتن در رویه جاده در مقایسه با قیر اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید ۳۰ میلیون تنی سیمان در کشور، پیشنهاد می‌شود این محصول در روکش جاده‌ها استفاده شود و قیر تولید شده به دلیل مزیت‌های موجود در بازارهای جهانی، صادر شود. رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات قیر مزیت‌های بیشتری نسبت به سیمان دارد که باید از آن برای ارزآوری استفاده کرد و در مقابل، سیمان دپو شده در انبار کارخانه‌ها را در پروژه‌های راه‌سازی مورد استفاده قرار داد.استفاده از سیمان به جای قیر و آسفالت در جاده‌ها، سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای تولیدکننده سیمان رواج دارد.

بر این اساس در امریکا و بیشتر کشورهای اروپایی چند دهه است که این فناوری مورد استفاده قرار گرفته که به دلیل صرفه اقتصادی و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتر آن نسبت به قیر است. یکی از ویژگی‌های مهم فنی رویه‌های بتونی، نیاز نداشتن به زیرسازی چندلایه‌ای است که کمتر از بهای تمام شده این نوع راه‌سازی را نسبت به هزینه ۱۲۰ هزار تومانی هر متر مربع جاده آسفالتی به نصف می‌رساند.

وبگردی

روی خط خبر

  • آرزوی اوکراین برای نابودی روسیه
  • انتقال وزیر دفاع صدام از زندان الناصریه به بغداد
  • گرفتن ضمانت‌ها از اروپایی‌ها در مرحله ارزیابی است
  • رئیس مجمع واردات: ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیر و نگیر دارد
  • بورس بعد از ۲۰ روز قرمز شد
  • در واشنگتن چه می‌گذرد؟
  • استراتژی آمریکا در برابر ایران چه نقاط ضعفی دارد؟
  • ترمز اصلاحات در عربستان کشیده شد
  • نتانیاهو: اجازه نمی‌دهیم سلاح‌های مرگبار از سوریه به لبنان منتقل شوند
  • لاریجانی گزینه قطعی فراکسیون مستقلین
  • سکوت این روزهای احمدی‌نژاد نشانه چیست؟
  • سخنگوی قوه قضاییه:‌ شکنجه و به کما رفتن بقايی و مشايی درست نیست
  • وزش باد شدید در پایتخت
  • موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند
  • نماینده مجلس: ۳۷ هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران
  • روزنامه جوان: چگونه مهناز افشار به یک وطن‌فروشی علاقه قلبی دارد؟
  • ده‌نمکی مسئول ممنوعیت ۴۰ ساله ملک‌مطیعی را معرفی کرد +عکس
  • دادگاه فدرال عراق: عدم تایید نتایج انتخابات به کمیساریا مربوط است
  • ضرب الاجل یک‌ماهه مجلس به سیف برای تهیه لایحه بانکداری اسلامی
  • تضمین‌های کافی از اروپا بگیریم، در برجام می‌مانیم
  • واکنش ترامپ به دیدار رهبران دو کُره
  • شیوه ارسال سوالات امتحان نهایی تغییر کرد
  • توسعه میادین و بازارها با مشارکت شهروندان در سال جاری
  • فینالیست‌های بوکر طلایی معرفی شدند
  • «قصه ما مثل شد» ۱۰ جلدی می‌شود
  • حضور «چهل کچل» در بخش مسابقه جشنواره «زلین» چک
  • با «دونالد ترامپ عراقی» آشنا شوید
  • توصیه دبیرکل موتلفه به الگوگیری ازکره‌شمالی در برخورد با آمریکا: انعطاف به خرج دهیم، دشمن پرروتر می‎شود
  • نماینده قم خطاب به روحانی: مشکل مردم ما پخش نکردن مسابقات ورزشی زنان است؟
  • در ۴ ساعت جلسه غیرعلنی مجلس چه گذشت؟