نیویورک تایمز: سفیر آمریکا از 2019 در قدس مستقر می‌شود

    کد خبر :204778

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد اقدامات مربوط به انتقال سفارت از تل آویو به قدس را سرعت بخشد و از سال 2019 سفیر آمریکا فعالیتش را در قدس شروع می‌کند.

به گزارش بازتاب، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دولت آمریکا قصد دارد دفتر دیوید فریدمن، سفیر این کشور در اسرائیل را در سال 2019 به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ارنونا در جنوب قدس منتقل کند. وی سال 2019 کارش را در ساختمان جدید شروع خواهد کرد تا زمانی که ساختمان سفارتخانه در قدس ساخته شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: طرح‌های جدید آمریکا درباره کنسولگری نشان می‌دهد که این کشور دیگر به تبعات انتقال سفارت و اعتراضات فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام اهمیتی نمی‌دهد. فریدمن پیشنهاد داده که کارکنان سفارتخانه از تل آویو به مقر کنسولگری در قدس منتقل شوند تا زمانی که ساختمان جدید سفارتخانه ساخته شود اما رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا خواهان به تأخیر انداختن انتقال کارکنان شده تا ساخت مقر جدید سفارت تکمیل شود و کارکنان از هرگونه پیامدهای امنیتی در امان بمانند.

این روزنامه نوشت: با وجود برخی مخالفت‌ها در آمریکا، ساختمان ارنونا در قدس که به شهروندان آمریکایی خدمات کنسولی می‌دهد برای استقبال از فریدمن آماده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید