بودجه ۹۷ شهرداری اول بهمن تقدیم شورای شهر می‌شود

    کد خبر :204770

معاون برنامه‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران تاکید کرد: لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران در جلسه علنی روز یکشنبه توسط شهردار تهران به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌‌‌شود.
حجت‌الله میرزایی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران براساس وعده‌های مدیریت شهری جدید و مصوبه شورای شهر با عنوان «الزامات بودجه ۹۷» تنظیم شده است، گفت: پروژه‌های جدیدی که در این لایحه تعریف شده عمدتا در حوزه مدیریت بحران و توسعه سوله‌‌های بحران مناطق است. احداث ۱۸ سوله جدید مدیریت بحران در لایحه بودجه سال ۹۷ تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها پروژه جدیدی تعریف نشده است، اظهار داشت: تأکید شهرداری تهران اتمام پروژه‌های اولویت‌دار است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تلاش شد در مدت کوتاهی که برای تدوین بودجه در اختیار داشتیم، بخشی از اصلاحات را در بودجه ۹۷ اعمال کنیم اما به نظر می‌رسد بخش مهم‌تری از اصلاحات باید در بودجه سال ۹۸ که سند برنامه سوم شهر تهران تصویب شده و فرصت کافی برای انجام اصلاحات وجود دارد، اعمال شود.

میرزایی با تأکید بر اینکه انجام بسیاری از اصلاحات در قالب بودجه امکانپذیر نیست، تصریح کرد: بخشی از اصلاحات نیازمند تغییراتی در حوزه ساختار، تشکیلات، رویه‌های مرسوم و شیوه‌های مدیریتی متعارف بوده که انجام آن‌ها «زمانبر» است.

به گزارش ایلنا،به گفته وی از سه ماه گذشته کارگروهی متشکل از کارشناسان متخصص در این زمینه تشکیل شده و در زمینه اصلاح بودجه، برآورد قیمت تمام شده خدمات شهری، کاهش قیمت تمام شده و انجام اصلاحاتی که به کارآمدی و اثربخشی بودجه کمک می‌کند، در حال فعالیت است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ از نظر سقف عددی تغییرات چندانی در مقایسه با بودجه مصوب امسال ندارد، خاطرنشان کرد: ترکیب بودجه ۹۷ تغییر پیدا کرده و این بودجه به دلیل هزینه‌های جاری اجتناب‌ناپذیر در مقایسه با عملکرد بودجه ۹۶ افزایش داشته است.

وی دلیل دیگر را اعمال تغییراتی براساس اولویت‌های شورا و شهرداری تهران مانند تأکید بر نظام بهبود نظام حمل و نقل و ترافیک، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و هوشمندسازی ذکر کرد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده اولویت‌بندی پروژه‌ها براساس تأثیری که بر کیفیت زندگی شهری دارد، است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید