سند پلاسکو می‌تواند مبنای حمایت از بازماندگان حادثه سانچی باشد

    کد خبر :204736

عضو شورای شهر تهران صبح امروز و در سالگرد حادثه پلاسکو در ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی تهران در میدان حسن آباد حاضر شد و یاد و خاطره جان باختگان این حادثه را گرامی داشت.

احمد مسجدجامعی در جمع آتش‌نشانان این ایستگاه گفت: سال گذشته در چنین روزهایی قرار بود به کتابخانه ملی بروم و همه مقدمات هم فراهم شده بود که حادثه تلخ پاسکو رخ داد و تصمیم گرفتم برای آنکه در حد خودم از حقوق آتش‌نشانان و کسبه پلاسکو دفاع کنم در شورای شهر بمانم.

وی ادامه داد: بعد از حادثه پلاسکو، ما سندی را تهیه کردیم و به تصویب رساندیم که در آنجا برای آتش‌نشان‌هایی که در این حادثه، جان خود را از دست دادند سه چیز پیش‌بینی کردیم، اول آنکه یکی از بستگان درجه یک این آتش‌نشانانی که جان خود را از دست دادند به استخدام شهرداری در آید، دوم اینکه اعتباری را برای کمک هزینه تامین مسکن به خانواده‌های آنش‌نشانان مصوب کردیم و سوم اینکه آتش‌نشانانی که جان خود را از دست دادند مانند آتش‌نشانان زنده حقوق بگیرند و هر سال هم حقوق آن‌ها افزایش پیدا کند تا بازنشسته شوند که من به نوبه خود، بعد از تصویب این سند، چگونگی و نحوه اجرای این مصوبات را پیگیری کرده و خواهم کرد.

به گزارش مهر،این عضو شورای شهر تاکید کرد: ما این روزها یک پلاسکوی روی آب داریم و آن حادثه کشتی نفتکش سانچی است، به زودی خانواده‌های این عزیزان با مشکلات مواجه می‌شوند و من از مسئولان می‌خواهم که چنین سندی را برای حمایت از خانواده‌های عزیزان جان باخته در حادثه سانچی تهیه کنند.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز با تشکر از مصوبات و پیگیری‌های انجام شده توسط شورای شهر در خصوص این حادثه یادآور شد که یکی از خواسته‌های خانواده‌های آتش‌نشانانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، شهید محسوب شدن این آتش نشانان است.

مسجدجامعی در پاسخ گفت: شهید محسوب شدن این عزیزان، مراجع، قاعده و ضوابط مشخصی دارد اما با توجه به اینکه رهبر انقلاب از این آتش‌نشانان به عنوان شهید خدمت یاد کردند، می‌توان برای بهره‌مندی خانواده‌های این آنش‌نشان از حقوق و مزایای خانواده شهدا پیگیری کردو البته این نکته‌ای است که من سال گذشته نیز بر آن تاکید داشتم و گفتم شهرداری یا آتش نشانی حقوق و مزایای شهدا را برای خانواده‌های این عزیزان در نظر بگیرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید