جدال لفظی ترامپ با رئیس دفتر کاخ سفید بر سر دیوار مرزی با مکزیک

    کد خبر :204718

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اظهارات جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید مبنی بر اینکه او نظرش درباره طرح احداث دیوار در مرز با مکزیک عوض شده و قبل از این اطلاعاتش درباره این طرح کافی نبوده را رد کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، اخیرا گزارشی منتشر شده از اینکه جان کلی در اظهاراتی در یک نشست در پشت درهای بسته تلاش کرده تا موضعی میانه‌روتر از موضع ترامپ در خصوص مسئله مهاجرت در پیش بگیرد.

بر اساس این گزارش، کلی گفته قرار نیست دولت ترامپ در تمام طول مرز مکزیک دیوار احداث کند. او همچنین گفته ترامپ قبول کرده مکزیک قرار نیست که مستقیما بودجه این دیوار را پرداخت کند. البته همچنین کلی مدعی شد که ترامپ زمانی که این وعده را در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد، نسبت به ابعاد آن مطلع نبود و اکنون نظرش در این مورد تحول پیدا کرده است.

ظاهرا جان کلی این گزارش را نه تنها تکذیب نکرده بلکه توضیحاتی را نیز در تایید این اظهاراتش در مصاحبه با فاکس نیوز مطرح کرد. با این حال ترامپ این ادعاهای جان کلی را تکذیب کرده است. ترامپ بعد از این گزارش در توییتر نوشت دیوار همان دیوار است و تغییری پیدا نکرده و از همان روز اول هم که من آن را درک کرده بودم، هیچ تحولی نیافته است. بخش‌های این دیوار در صورت لزوم ساخته خواهد و قرار نبوده که در مناطقی که عوارض طبیعی مثل کوهستان‌ها و رودخانه‌ها و زمین‌های بایر وجود دارند، ساخته شوند.

همچنین ترامپ در یک توییت دیگر نیز نوشت: بودجه این دیوار چه مستقیم و چه غیرمستقیم و چه از طریق بازپرداخت طولانی‌مدت به هر صورت از جانب مکزیک تامین می‌شود، آن هم مکزیکی که به شکلی خنده‌دار از تراز مثبت تجاری ۷۱ میلیارد دلاری با آمریکا برخوردار بوده است. این پروژه ۲۰ میلیارد دلاری احداث دیوار در مقایسه با پولی که مکزیک از آمریکا به جیب می‌زند، ناچیز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید