واکنش آمریکا به انتخابات زودهنگام انگلیس

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به درخواست ترزا می برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، برای انگلیسی‌ها آرزوی موفقیت کرد. وزیر خارجه آلمان هم ابراز امیدواری کرد انتخابات جدید بتواند شفافیت و مسوولیت‌پذیری بیشتری در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس فراهم کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگوی تلفنی با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس درباره تلاش او برای برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم ژوئن بیانیه کوتاهی صادر کرد. در این بیانیه بدون ذکر جزئیاتی درباره تماس تلفنی آمده است: رئیس‌جمهوری ترامپ برای مردم انگلیس در روند انتخاباتی آنها آرزوی موفقیت کرد.

ترامپ پیشتر هم نتایج رفراندوم سال گذشته انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را ستوده بود. ترامپ که اواخر ژانویه در کاخ سفید میزبان ترزا می بود،‌ به او گفت که بریگزیت می‌تواند چیز فوق‌العاده‌ای باشد.

ترزا می سه‌شنبه به طور ناگهانی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد تا موضع خودش را در روند مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا تقویت کند. یکی از اهداف او این است که نهایتا به معاهده تجارت آزاد با ایالات متحده آمریکا برسد.

از سوی دیگر زیگمار گابریل،‌ وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد انتخابات آتی در انگلیس بتواند شفافیت و مسوولیت‌پذیری بیشتری در روند مذاکرات خروج اتحادیه اروپا فراهم کند.

گابریل در مصاحبه‌ای گفت: مسوولیت و اعتبار بیش از هر چیز دیگری پس از رای مردم انگلیس به بریگزیت اهمیت دارد. عدم اطمینان مناسب روابط اتحادیه اروپا – انگلیس نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید