آیفون 7 پلاس جایگاه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند چین را از آن خود کرده است

  • آرشیو
  • جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۱۶
    کد خبر :204684

در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در چین، اپو آر ۹ رتبه اول و آیفون ۷ پلاس و ویوو ایکس ۹ به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint، تجزیه و تحلیل خود از بازار فروش گوشی‌های هوشمند چینی در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که نتایج جالبی را ره همراه دارد. آمار بیش‌ترین فروش گوشی‌های هوشمند سال پیش را اپو آر ۹ از آن خود کرده که سهم آن از کل بازار ۳ درصد است. جایگاه دوم و سوم این لیست را نیز به ترتیب آیفون ۷ پلاس و ویوو ایکس ۹ از آن خود کرده‌اند.

در لیست ۱۰ مدل از بهترین تلفن‌های هوشمند چینی، سه مدل از برند Oppo، دو مدل از برندهای Vivo، Apple و Honor و تنها یک مدل از برند شیائومی به نام Redmi Note 4X به چشم می‌خورد. بنابراین اپل تنها شرکت خارجی است که در لیست بهترین دستگاه‌های به فروش رسیده در چین قرار می‌گیرد.

به گزارش زومیت همان‌طور که به وضوح مشخص است، Oppo و Vivo بهترین شرکت‌های محلی هستند که به هولدینگ BBK Electronics تعلق دارند.

تلفن‌های هوشمند میان رده از محبوبیت بیش‌تری در بین کاربران چینی برخوردارند؛ البته آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس تنها پرچم‌داران این لیست را تشکیل می‌دهند. متوسط فروش ماهانه این ۱۰ مدل در سال ۲۰۱۷ به یک میلیون دستگاه رسیده است.

به عقیده Counterpoint، عواملی نظیر تمرکز بر بازاریابی محصولات و همچنین شبکه گسترده فروشگاه آفلاین در موفقیت Oppo نقش به سزایی داشته‌اند. علاوه بر این، اکثر دستگاه‌های این برند حدود ۲۰۰ تا ۴۵۰ دلار قیمت دارند که محبوب‌ترین نرخ در چین محسوب می‌شوند. همچنین معمولا این شرکت تعداد محدودی از هر مدل را روانه بازار می‌کند تا از این طریق عرصه را برای بازاریابی بیش‌تر هر یک از آن‌ها گسترش دهد.

قیمت آیفون‌های ۸، ۸ پلاس و ایکس به نسبت آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس از کاهش ۱۶ درصدی برخوردار است که این می‌تواند برای مصرف‌کنندگان چینی بسیار جذاب‌تر واقع شود.

Counterpoint حدس می‌زند که صفحه نمایش‌های بدون حاشیه به یک ویژگی استاندارد در دستگاه‌های لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ تبدیل شود؛ در صورتی که قابلیت‌های عکس‌برداری برای خریداران گوشی‌های هوشمند چینی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید