جدیدترین اخبار
۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴ اقتصادی کد خبر :204576

مقایسه مرسدس بنز AMG E63 S با کادیلاک CTS-V

نسخه‌ی AMG از مرسدس E کلاس، با عنوان قدرتمندترین سدان اروپا شناخته می‌شود. مدل CTS-V کادیلاک هم، سریع‌ترین خودروی ۴در ساخت امریکا است. همراه فیلم کوتاه، بیننده‌ی مقایسه‌ی فنی این خودروها باشید.

در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی اینترنتی Head 2 Head، سوپرسدان‌های ساخت مرسدس بنز و کادیلاک، رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. کارشناسان این برنامه، مرسدس E63 S AMG و کادیلاک CTS-V را به جاده‌های زیبای بین شهری در حومه‌ی لس‌آنجلس برده‌اند تا توانایی‌های فنی آنها، به چالش کشیده شود.

آنچه جذابیت مقایسه بین E63 S و CTS-V را افزایش می‌دهد، عطش آنها به دریفت و رانندگی پرهیجان است. در تست‌های مسیر مستقیم (Drag) و مسیر مارپیچ به شکل ۸، سدان مرسدس ثابت می‌کند که برتری محسوسی در شتاب‌گیری دارد، اما محصول اسپرت کادیلاک، در آزمایش ترمزگیری بهتر از رقیب آلمانی عمل می‌کند.

فرمان‌پذیری CTS-V، کارشناسان برنامه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، درحالیکه جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت کادیلاک، به خوبی گیربکس ۹ سرعته‌ی مرسدس، ارزیابی نمی‌شود. از نظر جذابیت داخل کابین و کیفیت مواد به کار رفته هم، محصول ساخت آلمان با آپشن‌های AMG، برتری محسوسی نسبت به کادیلاک دارد. شتاب‌گیری E63 S، فراتر از انتظار است و کاملا هماهنگ با مسیر جاده سرعت می‌گیرد، اما از نظر ترمزگیری و قابلیت اعتماد، به خوبی کادیلاک CTS-V نخواهد بود.

به گزارش زومیت در تست نهایی برنامه، روی پیست؛ راحتی و نرم بودن فنربندی مرسدس همراه با وزن بالاتر E63 S، باعث می‌شود تا شاهد فرمان‌پذیری و مانور بهتری در کادیلاک باشیم. هرچند که تعلیق بسیار خوب CTS-V، توازن بسیار خوبی برای محصول امریکایی فراهم می‌کند، به دلیل سرعت عملکرد جعبه‌دنده؛ مغلوب مرسدس بنز E63 S AMG می‌شود و زمان بیشتری در پیست ثبت می‌کند.

در بازار امریکا، آستانه‌ی قیمت مرسدس AMG E63 S، حدود ۱۰۵ هزار دلار است، درحالیکه با سیستم دو دیفرانسیل ۴Matic، پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۶۰۰ اسب بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۳ ثانیه ارائه می‌شود. ارزان‌ترین نمونه از کادیلاک CTS-V، به قیمت ۸۷ هزار دلار قابل خرید است، ضمن اینکه با دیفرانسیل عقب و همراه پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری ۶۴۰ اسب بخار با زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه تولید می‌شود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • دیده بان حقوق بشر: عربستان باید به فرزند خاشقچی اجازه خروج بدهد
  • روزنامه اصولگرا: ده تا گلزار، یک فردوسی‌پور نمی‌شود
  • مهدی صبایی: متأسفم که به «ماهورا» توجه نشد
  • سرویس دهی مترو به ۶۵هزار پرسپولیسی
  • ناگفته هایی درباره حلقه ۵ نفره مخالفان روحانی در مجلس؛ جنگ روانی با اخبار جعلی
  • شرکت‌های چاپ کتب درسی حداکثر تا ۱۵ آبان «کاغذ» دارند
  • طرح استفساریه مستثنی‌شدن شهردار تهران تقدیم هیات‌ رئیسه مجلس شد
  • فارین پالیسی: آمریکا سرانجام از رویکرد تقابلی با ایران عقب نشینی می کند
  • رهامی: خواسته اصلاح طلبان تندرو درباره جهانگیری نباید اتفاق بیفتد
  • آنگاه که یک پدیده «هواشناسی» به «آسیب اجتماعی» بدل می‌شود
  • واشنگتن‌پست تحلیل کرد: دستورکار مخفی اردوغان در تحقیقات از قتل «خاشقچی» چیست؟
  • نویسندگان حرفه ای می توانند مجریان و بازیگران را به اوج برسانند
  • روزهای آخر بن سلمان؛ ساز و کار انتخاب ولیعهد جدید در عربستان چگونه است؟
  • زیرساخت‌های ترافیکی، زمینه ساز فرهنگ ترافیکی
  • اجرای طرح « مدیریت مورد» برای معتادان بهبود یافته از آبان ماه
  • صوفی: جهانگیری در دولت سوخته است
  • مقصود از افزایش اختیارات بانک مرکزی چیست؟
  • نخستین محموله نسل جدید کارت خوانهای سوخت از گمرک ترخیص شد
  • روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت لجبازی با کارت سوخت
  • مناطق آزاد که نمره قبولی ندارند باید لغو مجوز شوند
  • قاسمی اقدامات دیپلماتیک ایران برای آزادی مرزبانان ایرانی در پاکستان را تشریح کرد
  • واکنش روسیه به خروج آمریکا از پیمان موشکی چه خواهد بود؟
  • تضعیف اقدامات ترامپ علیه ایران
  • اظهارات ذوالنور درباره کانال جدید مالی ایران و اروپا
  • تبعات بحران خاشقجی برای ترامپ/ شکاف در دیوار تحریم نفتی ایران
  • دیدار صمیمی روحانی و جهانگیری
  • معامله بر سر خون خاشقجی/ حکومت سعودی به اردوغان پیشنهاد رشوه داد
  • عصبانیت ترامپ از خیانت سعودی
  • عربستان و بحرین، سپاه و سردار سلیمانی را در “لیست تروریسم” قرار دادند
  • تاخت و تاز محسن رضایی در مجمع؟ / رهامی: الزام مجلس به اجرای نظرات کمیسیون نظارت مجمع، خلاف قانون اساسی است
  • Ad