مقایسه مرسدس بنز AMG E63 S با کادیلاک CTS-V

  • خودرو
  • جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۵۴
    کد خبر :204576

نسخه‌ی AMG از مرسدس E کلاس، با عنوان قدرتمندترین سدان اروپا شناخته می‌شود. مدل CTS-V کادیلاک هم، سریع‌ترین خودروی ۴در ساخت امریکا است. همراه فیلم کوتاه، بیننده‌ی مقایسه‌ی فنی این خودروها باشید.

در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی اینترنتی Head 2 Head، سوپرسدان‌های ساخت مرسدس بنز و کادیلاک، رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. کارشناسان این برنامه، مرسدس E63 S AMG و کادیلاک CTS-V را به جاده‌های زیبای بین شهری در حومه‌ی لس‌آنجلس برده‌اند تا توانایی‌های فنی آنها، به چالش کشیده شود.

آنچه جذابیت مقایسه بین E63 S و CTS-V را افزایش می‌دهد، عطش آنها به دریفت و رانندگی پرهیجان است. در تست‌های مسیر مستقیم (Drag) و مسیر مارپیچ به شکل ۸، سدان مرسدس ثابت می‌کند که برتری محسوسی در شتاب‌گیری دارد، اما محصول اسپرت کادیلاک، در آزمایش ترمزگیری بهتر از رقیب آلمانی عمل می‌کند.

فرمان‌پذیری CTS-V، کارشناسان برنامه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، درحالیکه جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت کادیلاک، به خوبی گیربکس ۹ سرعته‌ی مرسدس، ارزیابی نمی‌شود. از نظر جذابیت داخل کابین و کیفیت مواد به کار رفته هم، محصول ساخت آلمان با آپشن‌های AMG، برتری محسوسی نسبت به کادیلاک دارد. شتاب‌گیری E63 S، فراتر از انتظار است و کاملا هماهنگ با مسیر جاده سرعت می‌گیرد، اما از نظر ترمزگیری و قابلیت اعتماد، به خوبی کادیلاک CTS-V نخواهد بود.

به گزارش زومیت در تست نهایی برنامه، روی پیست؛ راحتی و نرم بودن فنربندی مرسدس همراه با وزن بالاتر E63 S، باعث می‌شود تا شاهد فرمان‌پذیری و مانور بهتری در کادیلاک باشیم. هرچند که تعلیق بسیار خوب CTS-V، توازن بسیار خوبی برای محصول امریکایی فراهم می‌کند، به دلیل سرعت عملکرد جعبه‌دنده؛ مغلوب مرسدس بنز E63 S AMG می‌شود و زمان بیشتری در پیست ثبت می‌کند.

در بازار امریکا، آستانه‌ی قیمت مرسدس AMG E63 S، حدود 105 هزار دلار است، درحالیکه با سیستم دو دیفرانسیل 4Matic، پیشرانه‌ی 4 لیتری ۶۰۰ اسب بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۳ ثانیه ارائه می‌شود. ارزان‌ترین نمونه از کادیلاک CTS-V، به قیمت ۸۷ هزار دلار قابل خرید است، ضمن اینکه با دیفرانسیل عقب و همراه پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری ۶۴۰ اسب بخار با زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه تولید می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید