کاز هیرای: گوشی‌های اکسپریا ماندنی هستند

  • آرشیو
  • جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲
    کد خبر :204555

به گفته مدیر عامل سونی سری اکسپریا در بازار ماندنی است اما در دراز مدت به دنبال خروج از بازار گوشی‌های هوشمند و در اختیار گرفتن کل بازار ارتباطات هستند.

نشریه گاردین مصاحبه‌ای را با کاز هیرای، مدیر عامل سونی انجام داده که طی آن هیرای درمورد بخش‌های مختلف شرکت صحبت کرده است؛ اما صحبت‌های او درمورد بخش گوشی‌های هوشمند جالب‌ترین قسمت است.

اول، خبر خوب: گوشی‌های سونی اکسپریا ماندنی هستند؛ اما حالا خبر بد: ممکن است گوشی‌ها دیگر در کار نباشند.

هیرای باور دارد آینده جای دیگری است ولی به منظور در دست گرفتن و رهبری این بازار آینده، کمپانی او نیازمند این است که در بازار ارتباطات بماند.

مسئله درمورد گوشی‌های هوشمند امروزه نیست؛ مسئله اصلی نگاه کردن به افقی ورای گوشی‌های هوشمند، به کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم و البته ایفای نقش در این فضا و در حالت ایده‌آل، رهبری آن، است. به‌خاطر همین می‌خواهم اطمینان کسب کنم که نه در خود تجارت گوشی‌های هوشمند، بلکه در تجارت ارتباطات می‌مانیم.

برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ، ال‌جی و اپل در حال حاضر یک زندگی جایگزین بدون گوشی هوشمند را به کاربران پیشنهاد کرده‌اند؛ ساعت‌های هوشمند که دارای تماس صوتی و پشتیبانی LTE به علاوه‌ی استریم موسیقی و پرداخت بی‌سیم هستند. هرچند، عطش تولیدکنندگان برای استفاده از صفحه نمایش بزرگ به این معنی است که تعداد کمی حاضر شده‌اند گوشی هوشمند خود را به‌خاطر ساعت کنار بگذارند.

با این وجود، سونی خط تولید ساعت هوشمند خود را تقریبا متوقف کرده است و آخرین مدل ساعت هوشمند سونی دو سال پس از منصوب شدن هیرای به عنوان مدیر عامل به بازار آمد. پس هر تصوری که او به عنوان آینده‌ی ارتباطات در ذهن خود دارد، ساعت‌های هوشمند قطعا جزو آن نیستند.

سونی البته پروژه‌های بسیار خلاقانه و نوآورانه‌ای را در دست تولید دارد، حال آنکه پیش‌بینی آینده‌ی این فناوری کمی سخت است. برای مثال می‌توان به Sony Xperia Touch اشاره کرد که یک راه تعامل بسیار جالب توجه با اپلیکیشن‌های اندرویدی و بازی‌ها است. همچنین باید به روبات Aibo اشاره کرد که نسل جدید آن در CES 2018 نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

به گزارش زومیت مدیر عامل کمپانی ژاپنی به یکی از موفق‌ترین تجارت‌های سونی، بخش حسگر تصویر، هم اشاره کرد. آن‌ها توسط شرکت‌های پیشرو در زمینه‌های گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال و تجهیزات نظارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما سونی در بازار رو به رشد خودرو هم خواهان سهمی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید