اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا وضع می‌کند

    کد خبر :204330

منابع وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند این اتحادیه در نشست عصر پنجشنبه خود موافقت کرده تا تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کند.
این منابع گفتند اتحادیه اروپا توافق کرده چند مقام ونزوئلا را به فهرست تحریم‌هایش اضافه کند. این نخستین بار است که اتحادیه اروپا دست به تحریم اعضای حکومت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا می‌زند.

به گفته دیپلمات‌ها هفت عضو دولت مادورو از سوی اتحادیه اروپا در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار گرفته‌اند که شامل انسداد دارایی‌ها و ممنوعیت مسافرت می‌شود.

اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را بعد از آن اعمال کرد که نسبت به “سوء استفاده‌های حقوق بشری” در ونزوئلا که در یک سال گذشته شاهد اعتراضات علیه دولت مادورو بوده، اظهار نگرانی کرد.

به گفته یک مقام اتحادیه اروپا که نامش را فاش نکرد، روز پنجشنبه سفرای ۲۸ کشور عضو این بلوک با توجه به وضعیت ونزوئلا بر تحریم افراد جدید توافق کرد.

در ماه نوامبر نیز اتحادیه اروپا تحریم‌های تسلیحاتی و همچنین تحریم تجهیزاتی که ممکن است برای سرکوب مخالفان سیاسی در ونزوئلا استفاده شوند، علیه این کشور وضع کرد.

به گزارش نامه نیوز،دولت ونزوئلا و نمایندگان مخالفان این دولت روز پنجشنبه دور جدید مذاکراتشان را برای حل بحران این کشور در جمهوری دومنیکن برگزار کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید