رای مجدد به روحانی یعنی‌تایید سیاست‌های ۴ سال گذشته

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۴۱
    کد خبر :20433

هادی حق‌شناس گفت: انتظار می‌رود دولت دوازدهم کابینه‌ای را تشکیل دهد که ظرفیت بالقوه اقتصادی ایران را بالفعل کرده و رشد اقتصادی بالای ۸ درصدی را به دست آوریم.

هادی‌حق شناس، اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی‌ ایلنا، با اشاره به حضور پر رنگ مباحث اقتصادی  در مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آنچه در ۲۹ اردیبهشت ماه در ایران اتفاق افتاد در واقع رشد سرمایه اجتماعی کشور بود زیرا سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین عناصر توسعه است.

وی افزود: رای مجدد به روحانی یعنی‌ تایید سیاست‌های ۴ سال گذشته دولت تدبیر و امید.

حق شناس با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم اظهار داشت: کنترل نرخ تورم، کنترل بازارهای مختلف، ثبات و آرامش محیط اقتصاد کلان، ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی بین‌المللی، انعقاد قراردادهای پسابرجام، توسعه پارس جنوبی از دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم بود و رای به آقای روحانی به منزله تایید سیاست‌های کلان اقتصادی دولت است.

این اقتصاددان با تاکید بر این که در حال‌ حاضر دولت باید به دو موضوع مهم توجه کند، گفت: اول‌ این که دولت در چهار سال اول مشغول آوار برداری بود و موفق شد، اقتصاد را از لبه پرتگاه نجات دهد اما امروز ملت از دولت انتظار دارد تا از تجارب ۴ سال گذشته برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار استفاده شود.

حق شناس تصریح کرد: دولت باید سیاست‌هایی را انتخاب کند که بتواند در پارامترهای موثر اقتصادی  به اعداد مطلوب برسد.

وی افزود: انتظار می‌رود در پایان  دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۰ ، نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد برسد ، نرخ تورم تک رقمی شود و جذب سرمایه گذاری خارجی به ده‌ها میلیارد دلار برسد.

این اقتصاددان گفت: مزیت نسبی کشور در این است که در چهار راه جهانی قرار گرفته و دولت باید بتواند از این چهار راه برای‌ترانزیتی بهره کامل را ببرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت دوازدهم کابینه‌ای را تشکیل دهد که ظرفیت بالقوه اقتصادی ایران را بالفعل کرده و رشد اقتصادی بالای  ۸  درصدی را به دست آوریم. کابینه دولت داوزدهم باید با متناسب با هدف رشد ۸ درصدی باشد.

حق شناس با بیان این که ملت پشتیبان دولت است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این مدت با آرامش و ثبات در اقتصاد کشور روابط خارجی به روال طبیعی برگشته است. رییس جمهور از ۴ سال تجربه کشورداری برخوردار است و وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات و وزارت بهداشت در طرح سلامت و وزرات امور خارجه در دیپلماسی خارجی، کارنامه درخشانی داشته‌اند.

وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم عملکرد این مجموعه‌ها در بخش‌های گوناگون باعث شود که  ایران در ۱۴۰۰ بدرخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید