افزایش تقاضا عامل گرانی جوجه یکروزه

    کد خبر :204277

دبیر انجمن شرکت‌های تولید کننده مرغ گوشتی گفت: با توجه به پیش بینی که از افزایش قیمت گوشت مرغ در ایام عید وجود دارد، تقاضا برای خرید جوجه یکروزه بالا رفته و باالطبع قیمت افزایش یافته است.

هر ساله در ماه های منتهی به پایان سال قیمت جوجه یکروزه در بازار افزایش می یابد و امسال نیز از این امر مستثنی نبوده است به گونه ای که طی چند روز اخیر قیمت ها افزایش یافته و کارشناسان عوامل مختلفی را در این بین موثر می دانند.

به گزارش بازتاب به نقل از میزان ، در این رابطه علی صابری، درباره دلایل افزایش قیمت جوجه یکروزه اظهار کرد: این افزایش قیمت ناشی از تقاضا خرید است و مرغداران هم با توجه به پیش بینی که از افزایش قیمت گوشت مرغ در ایام عید دارند، با این تصور اقدام به خرید جوجه می کنند و در نتیجه تقاضا زیاد در قیمت تاثیرگذار است.

وی درباره تاثیرگذاری بیماری آنفلوانزا افزود: بیماری آنفلوانزا تعدادی از گله های مرغ مادر را مبتلا کرده و گله ها هم معدوم شدند اما، تعداد آن به اندازه ای نبود که آسیب زیادی بزند.

دبیر انجمن شرکت های تولید کننده مرغ گوشتی گفت: در طول سال به دلیل مناسبت هایی که داریم تقاضا برای مرغ زیاد می شود بنابراین قیمت افزایش می یابد و پس از مدتی کاهش می یابد اما، نگاه تنظیم بازاری تا حالا نتوانسته حریف بازار شود اگرچه مجموعه اقداماتی در زمانبندی خاصی صورت گرفت، هرچند اگر این اقدامات هم صورت نمی گرفت قیمت کاهش می یافت، هر چقدر در بازار دخالت کنیم بازار را به این کنش ها بیشتر تحریک می‌کنیم.

صابری درباره صادرات جوجه هم گفت: مقدار صادرات به حدی نیست که اصلا به حساب بیاید و در بازار تاثیرگذار باشد.

با این تفاسیر، انتظار می‌رود دستگاه های متولی با به کارگیری سیاست های صحیح در جهت تنظیم بازار این کالای مصرفی در سبد خانوار اقدام کنند تا با نزدیک شدن هر چه بیشتر به ایام نوروز خانوارها مشکلی برای تامین این کالا و افزایش بی رویه قیمت آن نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید