جزئیات عملیات تکاوران ارتش در سانچی

    کد خبر :204233

فرمانده تیم تکاوران ارتش با بیان اینکه می‌خواستیم به داخل نفت کش رفته و با دستگاهی که داشتیم‌، شرایط را بسنجیم و یقین حاصل کنیم گفت: قصد داشتیم که راهی برای ورود پیدا کنیم.
جزئیات عملیات تکاوران ارتش در سانچی

امیردریادار «سیدمرتضی درخواران» فرمانده تیم تکآوران ارتش در شانگهای، با بیان اینکه صبح روز یکشنبه 24 دی به محل حادثه رسیدیم افزود : شرایط کشتی، بسیار حاد بود و آتش تقریبا همه قسمت‌های نفت‌کش را فراگرفته بود.

وی گفت: با وجود این شرایط، فرمانده امداد و نجات چین اعلام کرد که با توجه به دمای 400 درجه سانتیگرادی داخل نفت‌کش و 140 درجه‌ای بیرون آن، آنها از شرکت در این عملیات خودداری می‌کنند چرا که ایمنی کار و افراد را در نظر می‌گیرند.

امیر دریادار درخوران اضافه کرد: با توجه به علاقه‌ای که ما داشتیم و از ایران تا محل حادثه برای انجام هر کاری آمده بودیم، با مسئولیت خود انجام عملیات را پذیرفتیم.

وی با بیان اینکه می‌خواستیم به داخل نفت کش رفته و با دستگاهی که داشتیم‌، شرایط را بسنجیم و یقین حاصل کنیم گفت: قصد داشتیم که راهی برای ورود پیدا کنیم . وقتی به فاصله 300 تا 350 متری نفت‌کش سانچی رسیدیم ، 10 تا 20 انفجار رخ داد و آتش، نفت‌کش را فرا گرفت و طوری بود که فقط آتش دیده می‌شد و دیگر جایی که تکاوران بتوانند وارد بشوند‌، وجود نداشت.

به گزارش برنا، وی گفت: در این لحظه نیز پلیس اعلام کرد که تمام شناورها، 10 مایل از محل حادثه فاصله بگیرند که متاسفانه دیگر هیچ واحدی نتوانست نزدیک شود و امکان وارد شدن برای تیم تکاوران فراهم نشد.

امیر دریادار درخوران با ابراز تاسف و تسلیت به همه هموطنان و به ویژه خانواده دریانوردان گفت: غم انگیزترین لحظات زندگی ما، در این ماموریت بود چرا که شاهد اوضاع و شرایط بسیار ناگوار بودیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید