پزشکیان: اگر هاشمی نبود، انقلاب هم در این جایگاه نبود/ انصاری: درباره املاک هاشمی، افسانه ساختند

    کد خبر :204171

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در تمام صحنه‌های مدیریتی جامعه نقش اساسی و کلیدی داشت، گفت: اگر هاشمی نبود شاید خیلی وقت پیش، این انقلاب به هم خورده بود.

مسعود پزشکیان در مراسم بزرگداشت «آیت‌الله هاشمی» که در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد، با بیان اینکه در اوایل انقلاب در دانشگاه آیت‌الله هاشمی و شهید بهشتی بیش از دیگران مورد حملات گروه‌های مقابل قرار می‌گرفتند، اظهار کرد: در آن زمان دانشگاه محل طرفداری از توده‌ها، مردم و محرومین بود. در این چنین شرایطی شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی بیشتر از همه مورد هجمه قرار می‌گرفتند.

به گزارش ایرنا، اهم اظهارات پزشکیان به شرح زیر است:
* با بازگشت به تاریخ خواهیم دید که دشمن رفسنجانی یعنی دشمن انقلاب و اسلام بودن. زمانی آیت‌الله هاشمی را چنان بزرگ کرده بودند که دشمن رفسنجانی بودن برابر با دشمن انقلاب بود و زمانی که نماینده مجلس شده بودند به راحتی چهار نفر پشت تریبون می‌رفتند و به خود اجازه می‌دادند که به وی بی‌احترامی کنند. افرادی که آیت‌الله را مورد نقد قرار می‌دادند کسانی بودند که هیچ سیلی از انقلاب نخورده بودند.

*مشکل مملکت ما این است که ارزش بزرگان را نمی‌دانیم، ممکن است من نسبت به آیت‌الله هاشمی نقد داشته باشم ولی ایشان آیت‌الله هاشمی است و من آیت‌الله نمی‌شوم. جایگاه آیت‌الله با سایر روحانیت زمین تا آسمان متفاوت است و اصلا قابل قیاس نیست. آیت‌الله هاشمی دنیادیده بود و نگاه بازی داشت. آیت‌الله هاشمی فردی بود که جلوتر از همه می‌توانست اتفاقات را ببیند و نظر دهد، به نظر بنده اگر آیت‌الله هاشمی نبود انقلاب در این جایگاه قرار نداشت.

* آیت‌الله هاشمی در تمام صحنه‌های مدیریتی جامعه نقش اساسی و کلیدی داشت، اگر آیت‌الله نبود شاید خیلی وقت پیش، این انقلاب بهم خورده بود. آیت‌الله هاشمی در تمام صحنه‌های حساس مملکت حضور داشت، دستاوردهای حاصله در طول این سال‌ها به برکت وجود آیت‌الله هاشمی، شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و روحانیونی از این قبیل بودند که نگاه بازتری داشتند.

* از نظر بنده کسی به این سادگی به دلیل تجربه، علم، مدیریت، هوشیاری و …نمی‌تواند به جایگاه آیت‌الله هاشمی دست یابد، همه ما در کشور، مدعی پیاده کردن اسلام در جامعه هستیم. دلیل مشکلات موجود جامعه چیست؟ مقصر چه کسی است. آیا فرد دیگری غیر از ما مقصر است. این ما هستیم که یا نمی‌دانیم یا می‌دانیم ولی درک و فهمش برای ما ناقص است یا می‌فهمیم ولی توان اجرایی آن را نداریم.

* علت چیست که ما نمی‌توانیم با جوانان خود صحبت کنیم و مشکلات را حل کنیم، اعتقادات و باورهای ما برای مشکلات جوانان راه‌حل دارد. چرا نمی‌توانیم راحت با جوانان صحبت کنیم و منطقی به مشکلاتشان پاسخ دهیم. آیا اسلام نمی‌تواند پاسخ دهد یا ما توان رویارویی را نداریم. علت در عدم توانایی ما مسئولان در مدیریت رفتار ما است، آیت‌الله هاشمی نمی‌خواست خود را از مردم و صدای مردم دور کند و فاصله ایجاد کند.

آیت الله هاشمی برای نسل جدید باید به عنوان الگو معرفی شود

ایرنا نوشت:
حجت الاسلام مجید انصاری نیز در آیین نخستین سالگرد رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در حسینیه یادگار امام (ره) قزوین برگزار شد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل فعالیت های کشاورزی وضعیت مالی بسیار خوبی می توانست داشته باشد اما بی توجه به این موضوع، مبارزه و زندان های رژیم شاه را ترجیح داد و بارها تا پای شهادت شکنجه شد و فقط به امید نصرت الهی به مسلخ رفت.

اهم اظهارات انصاری به شرح زیر است:

*خارج نشینانی که این روزها از ایران و ملیت می گویند چطور دلسوز ملت ایران شده اند وقتی با شلیک نخستین گلوگه صدام به ایران، از ترس و بزدلی بار و بنه را بستند و مهاجرت کردند.

* آن کسانی که امروز از منظر انقلابی گری علیه آیت الله هاشمی و یاران امام حرف می زنند باید بدانند انقلابی گری به فریاد و شعار نیست بلکه انقلابی گری آنجاست که وقتی شکنجه لازم است هاشمی وار شکنجه شد و آنجا که فکر لازم است هاشمی وار فکر کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری خود، کشوری ویران شده از جنگ را تحویل گرفت که تاسیسات نفتی و اقتصادی آن نابود شده بود اما با تکیه به افراد و مدیران لایق و احترام به اندیشه ها ایران را ساخت. در تمام عرصه های امروز رد پایی از آیت الله هاشمی وجود دارد، در انرژی هسته ای، ساخت مترو، دانشگاه آزاد اسلامی، صنعت فولاد و بسیاری امکانات و زیرساخت های کشور جای پای وی که به سردار سازندگی مشهور بود، وجود دارد. آیت الله هاشمی نه تنها چیزی برای خود بر نداشت بلکه از داشته های خود برای انقلاب اسلامی هزینه کرد.

*مرحوم هاشمی بسیاری از زمین های قبل از انقلاب را که خیلی ها برای خود فروختند، برای طلاب هزینه کرد، شاید خیلی از مردم ندانند وی مفسر قرآن نیز بود. منزل ساده آیت الله هاشمی رفسنجانی به موزه اختصاص یافته است اما شاهد بودیم بعضی ها چه افسانه هایی درباره خانه و ملک او ساخته بودند.

*بعضی رسانه ها هجمه های زیادی را به آیت الله هاشمی وارد می کردند، در فضای رسانه ای کشور باید مراقب بود که عده ای سوء استفاده نکرده و از حریم های اخلاق تجاوز نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید