مذاکره با سپاه برای پرواز هواپیمای باروری ابر

    کد خبر :204133

در تلاش مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر برای بارورسازی ابرها وجود دارد یا نه.

رحیم میدانی گفت: امسال براساس اطلاعات راداری هواشناسی، شرایط مناسبی از نظر جوی برای باروری ابرها تا امروز نداشتیم. متأسفانه نتوانستیم تجهیزات خودمان را نیز برای پرواز دو فروند هواپیمای اجاره ای مستعمل آنتونوف روسی که ظاهراً امسال آخرین سالی است که می توانستند مجوزهای لازم برای پرواز را دریافت کنند آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کنترل و تعمیرات دوره ای این هواپیما ها باید در تاجیکستان انجام می شد و منابع مالی آن باید نقدی پرداخت شود ولی نتوانستیم آن را انجام دهیم افزود: صنایع وابسته به وزارت دفاع در تلاشند مراحل ساخت پیرو پاترون های ( فشنگ های حاوی یدید نقره ) لازم برای باروری ابرها را انجام دهند و از وزیر دفاع درخواست کردیم که این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد چون پیش از این فشنگ های لازم را از روسیه وارد می کردیم.

میدانی ادامه داد: برای خرید فشنگ ها ی حاوی یدید نقره هم باید پول نقد به روسیه پرداخت کنیم به همین دلیل در تلاش مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر وجود دارد یا نه.

به گزارش تسنیم وی تاکید کرد: باید به فکر خرید 4 فروند هواپیما در زمینه باروری ابرها باشیم و یا از طریق شرکت های داخلی آنها را اجاره کنیم که همه اینها نیاز به منابع مالی دارد که باید تامین شود .

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باروری ابرها در بهترین شرایط 15 درصد میزان بارش را افزایش می دهد، گفت: همین مقدار بارش در برخی مناطق بسیار موثر است.

میدانی افزود: اگر در شرایط فعلی به دنبال آب های ژرف، مدیریت آب، سدسازی هستیم باید باروری ابرها هم گسترش دهیم.

وی ادامه داد: بیش از این سالانه 4 میلیارد تومان برای باروری ابرها در نظر گرفته می شد که این رقم امسال به 9 میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون 2 میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید