بکارگیری فارغ‌التحصیلان پرستاری با گرایش بهداشت در مراکز جامع سلامت

    کد خبر :204110

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اهمیت پرداختن به بحث سالمندی گفت: بی شک ۳۰ سال آینده، کشور ما، کشوری سالمند خواهد بود و زمان زیادی برای برنامه‌ریزی در این خصوص نداریم و لازم است با شتاب بیشتری در این راستا گام برداریم.

به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی در همایش مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از مددجویان در بیمارستان ها بستری هستند و ۹۰ درصد مردم ما در جامعه رها شده‌اند و مراقبتی دریافت نمی کنند و این اشکال در کل سیستم درمان و سلامت کشور وجود دارد که نیاز به پرستاری جامعه‌نگر شدیدا احساس می شود.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم انجام شده میان معاونت پرستاری و معاونت بهداشت وزارت بهداشت ،مقرر شد فارغ التحصیلان پرستاری با گرایش بهداشت جامعه، در راستای ارتقاء سلامت همگانی در مراکز جامع سلامت به کارگیری شوند.

وی گفت: این در حالی است که قریب ۳۰ سال است که در دانشکده های پرستاری، پرستار بهداشت جامعه تربیت می کنیم اما این افراد پس از فارغ التحصیلی جایگاهی نداشته اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص نظام پرداخت کارکنان پرستاری گفت: با هدف رسیدن به نظام عادلانه پرداخت، کار گروهی با این موضوع تشکیل و شروع به کار کرده است و به دنبال آن هستیم که فرمولی را تعیین کنیم که در آن با در نظر گرفتن سنوات کاری پرستاران، سختی کار، تجربه عملی و حضور پرستار بر اساس قانون بهره وری، پرداخت ها عادلانه انجام شود.

حضرتی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق و علمی در خصوص مواجهه با بحران گفت: کار دیگری که در این ۲ ماه در معاونت پرستاری انجام شده است تشکیل تیم ملی پرستاری بحران است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از هر ۱۰ منطقه آمایشی خواسته شده است نیروهای واجد شرایط را جهت این امر معرفی نمایند و شرایط طوری تعیین شده است تا پرستارانی که شایستگی لازم را دارند در این تیم عضویت یابند.

به گزارش وبدا، وی با تاکید بر نقش پرستاران در ارتقای آگاهی‌های بهداشتی و درمانی مددجویان افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با معاونت درمان وزارت بهداشت منعقد شد، تولیت آموزش به مددجویان و خانواده هایشان به طور رسمی به معاونت پرستاری واگذار شد.

حضرتی همچنین افزود: در مورد موضوع کمک پرستاری که تنش های بسیاری را ایجاد کرده بود، بعد از جلسات متعدد با نظام پرستاری این موضوع حل شد و در حال حاضر آموزش کمک پرستاران متوقف شده است و بر اساس اعلام دانشگاهها ۲۰ هزار نفر کمک پرستار مورد نیاز است که ۱۷ هزار نفر آموزش دیدند و مدیران پرستاری می توانند با همکاری دانشگاه‌های خود نسبت به جذب آن ها اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید