وزیر بهداشت:

پزشک خانواده و نظام ارجاع، ابزار ارتقای شاخص‌های سلامت است

    کد خبر :204024

وزیر بهداشت تاکید کرد: پزشک خانواده و نظام ارجاع باید در کشور اجرا شود و این برنامه‌ها ابزارهایی برای رسیدن به اهدافی مانند افزایش دسترسی مردم به خدمات، پیشگیری از بیماریها و جلوگیری از تقاضاهای القایی و در نهایت بهبود شاخص‌های سلامت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی سومین در نشست معاون و مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت با وزیر بهداشت با اشاره به توسعه مناسب IT در نظام ارجاع، اظهار داشت: اگر در مدیریت شبکه دسترسی مناسب باشد و شاخص ها بهبود یافته و هزینه ها کاهش یابد یعنی اقدامات ما درست بوده است.

هاشمی یادآور شد: حوزه درمان از بهداشت جدا نیست و حتی بخشی از درمان است چراکه می تواند از مرگ، معلولیت و تحمیل هزینه به مردم و نظام سلامت پیشگیری کند بنابراین لازم است که همکاری بیشتری بین حوزه های بهداشت و درمان صورت گیرد.

در این نشست دکتر رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر شریعتی رییس مرکزمدیریت شبکه بهداشت، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر، دکتر حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد، دکتر برکاتی مدیرکل دفترسلامت جمعیت، خانواده و مدارس، دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه و دکتر سمیعی مدیر کل اداره امور آزمایشگاه های مرجع حضور داشتند.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از عملکرد، وضعیت موجود و برنامه های واحد خود برای ۴ سال آینده پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید