نماینده مردم فارس در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد

تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری در اولویت کاری شورای عالی استان‌ها قرار گیرد

    کد خبر :203966

نماینده مردم فارس در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری و تاثیر آن در ادامه امور محلی گفت: تصویب این طرح باید در دستور کار اعضای شورای عالی استان‌ها قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، در دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها عبدالرزاق موسوی در نطق پیش از دستور خود گفت: یکی از ماموریت‌های شورای عالی استان‌ها و شاید به نوعی مهمترین وظیفه این شورا به استناد اصل 102 قانون اساسی تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از تبعیض و نابرابری در سطح کشور است.

وی افزود: متاسفانه امروز پدیده‌های شومی همچون فساد، فقر و تبعیض تمام ارزش‌های بنیادین اخلاقی و اعتقادی جامعه را که محصول خون هزاران شهید ایثارگر است نشانه رفته است، لذا شوراها در پنجمین دوره خود وظیفه دارند در جهت جلوگیری از تبعیض و رفع آن از سطح کشور که ارتباط معناداری با فقر و فساد دارد به وظایف خود با تمام قدرت عمل کنند.

وی ادامه داد: تمام اعضای شورا فارغ از اینکه نماینده کدام شهر و استان هستند دارای حقوق برابرند و این اصل برابری و تساوی اقتصادی است که حقوق و تکالیف آنها در تمام تصمیم گیری‌ها و اقدامات را تبیین می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی استان‌ها نقش مهمی در کارآمدی این شورا دارد تاکید کرد: دبیرخانه شورا باید از انسجام، هماهنگی و نشاط و پویایی لازم برخوردار باشد و تمامی اعضاء به عنوان مجموعه‌ای واحد در فراهم کردن شرایط انجام وظایف و تسهیل امور اداری و خدمات دهی شورای عالی تلاش کنند.

وی تاکید کرد:‌ اولویت مهم شورای عالی استان‌ها در این دوره باید تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری باشد تا در راستای تصویب این طرح درآمدهای پایدار برای تامین مالی قانونمند و همیشگی برای شهرها، روستاها و تصویب مکانیزم اعمال نظارت شورای عالی بر برنامه‌های عمرانی و رفاهی استانی و تحقق عدالت اجتماعی باشد.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: برای همین منظور باید کمیسیون‌های تخصصی در شورا در اولین گام و با بررسی لوایح مذکور نظارت اصلاحی تهیه و به دولت و مجلس ارائه شود. این در حالیست که آئین نامه نحوه اعمال نظارت بر برنامه‌های عمرانی و رفاهی موضوع قانون تهیه و به تصویب مراجع قانونی رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید