مزه اقتصادمقاومتی هنوز چاشنی صنعت نشده است

    کد خبر :20378

مدیرعامل یک شرکت کارآفرین صنعتی گفت: متأسفانه اقتصاد مقاومتی در عمل در صنعت نمود پیدا نکرده و قانون تسهیل بنگاه‌های صنعتی هم تأثیری در بهبود فضای کسب وکار در صنایع نداشته است.

علیرضا جروبزه مدیرعامل یکی از شرکت های صنعتی کار آفرین گفت: تنش های موجود در کشور، تأثیر نامطلوبی بر روی صنعت داشته، به طوریکه نه می‌توانیم سرمایه‌ای را در این حوزه جذب کنیم و نه اینکه به صادرات فکر کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تداوم مشکلات بانکی و باز نشدن ال سی در بانک‌های جهانی گفت: اگر موانع موجود نبود، می توانستیم به‌راحتی صادرات داشته باشیم و تولیدات صنعتی ما قادر بود با کیفیت بهتری در بازارهای جهانی رقابت کند.

 

فعال حوزه صنعت تأکید کرد: بهره‌های بالای بانکی کمر تولیدکنندگان را شکسته و حتی وام‌های 30 در صدی، موجب عقب افتادن حقوق کارگران و بیمار شدنِ صنعت کشور شده است.

 

جروبزه با اشاره به مشکلات ریشه‌ای در فرهنگ کار تصریح کرد: در کشور ما به کار ارزش واقعی داده نمی شود و بانک‌ها مانند قارچ در هر خیابانی سبز شده و تنها از طریق جذب سپرده‌های مردم و استفاده در امور واسطه‌گری، بجای خلق ارزش تنها برای خودشان سرمایه تولید می کنند.

وی همچنین اذعان داشت: متأسفانه اقتصاد مقاومتی در عمل در صنعت نمود پیدا نکرده و قانون تسهیل بنگاه‌های صنعتی هم تأثیری در بهبود فضای کسب وکار در صنایع نداشته است.
فعال حوزه صنعت با بیان اینکه بانک‌ها از خلأهای قانونی موجود سوء استفاده می کنند، یادآور شد: باید قانون بانک‌ها اصلاح شود تا شاهد رونق و تحول در وضعیت صنایع باشیم.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید