رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

در صورت عدم تامین منابع مالی، ارائه خدمات به بیماران خاص با چالش مواجه می‌شود

    کد خبر :203717

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اعلام آمادگی این سازمان در حمایت از بیماران جدیدی که با مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به فهرست بیماران خاص و صعب العلاج اضافه می شوند گفت: باید منابع مالی، افزون بر منابع قبل اختصاص یابد تا از سهم بیماران خاص قبلی کم نشود.

به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در صورت عدم تامین منابع مالی، ارائه خدمات به بیماران خاص با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مشکلات بیماران متابولیک، پروانه ای و اوتیسم در تامین هزینه بالای درمان این بیماری ها، بارها به نمایندگان و مسئولان گفته شده تا حداقل جزء بیماری‌های خاص و تحت پوشش بیمه قرار گیرند که این موضوع تحقق پیدا کرد به طوری که روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن این بیماران در لیست حمایت بیمه‌ای بیمارهای‌ خاص خبر داد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه بیماران متابولیک، پروانه ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه‌ای بیماران خاص قرار می‌گیرند، گفت: ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج جدید نیازمند تامین منابع مالی است و این مصوبه باری را از دوش بیمارانی که جدیداً به فهرست بیماران خاص اضافه شده‌اند بر می دارد اما اگر منابع مالی تامین نشود با کاهش سهم بیماران خاص قدیمی، ارائه خدمت به این گروه بیماران با چالش مواجه خواهد شد.

به گزارش وبدا، وی افزود: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت ایران در طی این سالها حمایت خوبی از بیماران خاص از جمله مبتلایان به بیماری‌های ام اس، پیوند کلیه، تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی داشته و این بیماران از خدمات این سازمان استفاده کرده‌اند. مسلماً افزایش بیماری‌های نوظهوری از جمله اوتیسم و پروانه‌ای نیز باید همانند سایر بیماری‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که گاهی هزینه درمان این بیماری‌ها افراد را به زیر خط فقر نیز برده است و همواره از ما درخواست دارند که این بیماری‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید