هواپیمای A380 ایرباس دست به دامان کشور امارات شد

    کد خبر :203714

شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرده است در صورتی که هواپیمایی امارات، تنها خریدار مدل A380 ایرباس، این محصول را سفارش ندهد تولید آن را متوقف خواهد کرد.

ایسنا به نقل از وب سایت register نوشت: این غول هواپیماسازی اروپایی دو روز پیش در رویداد اعلام تعداد سفارش و تحویل های خود گفت که بر سر سفارش و خرید و فروش هواپیماهای جدید آ- ۳۸۰ در حال مذاکره با شرکت هواپیمایی امارات است. از آنجایی که هواپیمایی امارات تاکنون تنها خریدار و خواستار هواپیمای بزرگ A380 بوده است در صورتی که این ایرلاین سفارش جدیدی ندهد، دلیل دیگری نمی‌تواند ادامه روند تولید و ساخت این هواپیمای غول پیکر را توجیه کند . بنابراین انتظار می رود تولید هواپیماهای A380 ایرباس در آینده ای نه چندان دور متوقف شود مگر آنکه هواپیمایی امارات که امروزه یکی از فعال ترین خطوط هوایی بین المللی را داراست و تعداد هواپیماهای غول پیکر زیادی دارد، به سفارش این نوع خاص از هواپیما ادامه دهد.

ایرباس A380 یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، چهار موتوره و دو طبقه است، که توسط شرکت ایرباس طراحی و ساخته شده‌است. این هواپیما هم‌اکنون بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان به‌شمار می‌آید.

این هواپیما توانایی جابجایی شمار زیادی مسافر را داراست و کاربرد آن نیز در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است. تعداد صندلی های موجود در آن در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری، بالغ بر ۵۲۵ نفر است. در مدل‌هایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این گنجایش تا ۸۵۳ نفر نیز بالا می رود. علیرغم ابعاد عظیم این هواپیما، A380 همانند بوئینگ ۷۴۷ ساخته شده و بدنه آن، تنها اندکی از بوئینگ ۷۴۷ پهن‌تر است.

جان لیهی – مدیر فروش شرکت ایرباس – در این خصوص عنوان کرده است :” ما هم اکنون در این باره با هواپیمایی امارات در حال مذاکره هستیم تا دست کم تعداد ۶ فروند هواپیمای آ- ۳۸۰ را حد فاصل ۸ تا ۱۰ سال آینده از ایرباس خریداری کند “.

وی در ادامه افزود:” طبیعی است که اگر هواپیمایی امارات سفارش این تعداد هواپیما را به ما ندهد، دلیلی برای ادامه روند تولید و ساخت این هواپیمای غول پیکر وجود نخواهد داشت”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید