رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد

توجه ویژه به نوسازی ناوگان آتش نشانی در بودجه 97

    کد خبر :203591

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش بر توجه ویژه شورای شهر به نوسازی ناوگان آتش نشانی در بودجه 97 تأکید کرد.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آتش نشانان پایتخت با بیان اینکه امروز سازمان آتش نشانی پایتخت علاوه بر اینکه از کمبود امکانات رنج می‌برد از کمبود نیروی انسانی نیز رنج می‌برد، گفت: ناوگان و تجهیزات آتش نشانی تهران این روزها نیازمند بازسازی است و عمر بسیاری از خودروهای آتش نشانی به 10 الی 15 سال رسیده است.

وی با بیان اینکه یک خودروی شخصی پس از گذشت 10 سال به سن فرسودگی می‌رسد، گفت: چطور است که ناوگان و تجهیزات آتش نشانی یک شهر نه تنها به روز نیست بلکه عمر ناوگانش به 15 سال می‌رسد؟ و یا می‌بینید که سازمان آتش نشانی فاقد نردبان‌های بلند است و نردبان‌هایی که در حادثه پلاسکو آسیب دیده‌اند بازسازی نشده است و این یک درد است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: بازدیدی از پالایشگاه تهران داشتم و مسئول مربوطه اعلام کرد که در هنگام حریق پلاسکو از سازمان آتش نشانی با ما تماس گرفتند که آیا نردبان بلند دارید که بشود حریق را خاموش کرد؟ به نظرتان این درست است که آتش نشانی پایتخت برای گرفتن نردبان به آتش نشانی پالایشگاه زنگ بزند؟

وی افزود: در بودجه سال 97 توجه ویژه‌ای به آتش نشانی و نوسازی ناوگانش خواهیم داشت.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه علی رغم تعداد بالای نیروی انسانی در شهرداری، شاهد کمبود نفرات در سازمان آتش نشانی هستیم، گفت: بر اساس استانداردها به ازای هر یک میلیون جمعیت باید 5000 نفر پرسنل در شهرداری نظر گرفته شود و در تهران با 9 میلیون جمعیت حداکثر باید 40 تا 45 هزار نفر نیروی انسانی در شهرداری است؛ اما می‌بینیم که 68 هزار و 802 نفر نیروی انسانی در شهرداری حقوق می‌گیرند که با وجود تورم بسیار بالای نیرو شاهد کمبود پرسنل در آتش نشانی هستیم.

فراهانی با بیان اینکه تنها در شش ماهه اول امسال مجوز استخدام 13 هزار نفر صادر شده است، گفت: نکته اینجاست که با وجود استخدام‌های زیاد در شهرداری این نیروها جذب آتش نشانی که نیاز فوری به پرسنل دارند نشده و همچنان در ایستگاه‌ها، کمبود نفرات به چشم می‌خورند که باید فکری به حال این موضوع کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید