استاندار تهران: موافقت استانداری تهران با طرح جدید ترافیک مشروط به کاهش ترافیک و آلودگی هوا در تهران

    کد خبر :203573

استاندار تهران در واکنش به اجرای طرح جدید ترافیک در شهر تهران که توسط شهرداری تهران پیشنهاد داده شده است، گفت: طرح جدید ترافیک پیشنهادی شهرداری تهران اگر کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را به همراه داشته باشد استانداری تهران با آن موافقت خواهد کرد.
محمد حسین مقیمی در جلسه هماهنگی ترافیک استان تهران که امروز چهارشنبه در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: در استان تهران وقت زیادی از شهروندان در ترافیک صرف می‌شود. یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین کشور نیز همانند رئیس جمهور،‌ شهردار، شورا، استاندار و فرماندار تهران همین موضوع ترافیک است که حل معضل آن نیازمند برنامه ریزی‌های دقیقی است.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران افزود: برخی از اقدامات در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی‌های بلند مدت است و برخی اقدامات نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تا شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر تهران باشیم.

مقیمی ادامه داد: ترافیک در تهران به اعتقاد برخی از کارشناسان به دلیل نوع رانندگی و استفاده نادرست از معابر است. برخی دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که شهروندان از فضاهای شهری و معابر به درستی استفاده نمی‌کنند و با ارتکاب به تخلفات موجب افزایش ترافیک در شهر می‌شوند. در حقیقت ترافیک در پشت این تخلفات شکل می‌گیرد. اگر به این موارد توجه داشته باشیم و از ارتکاب تخلفات توسط خود مردم جلوگیری شود علاوه بر کاهش حجم کار پلیس، شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود که در این حوزه باید اقدامات فرهنگی با کمک صدا و سیما و رسانه‌ها انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به حجم زیاد خودروها در شهر تهران تاکید کرد: هر چند که حجم خودروها در تهران زیاد است اما پارک دوبله، توقف بی جا و ارتکاب برخی تخلفات در سطح شهر مشکل ترافیک را دو چندان کرده است. لذا باید پلیس در این موارد ورود جدی داشته باشد. باید برای تک تک این موارد برنامه ریزی دقیقی انجام شود و تصمیم گیری‌های مناسب اتفاق بیفتد تا به مرور این مشکلات حل و فصل شود. البته باید در حوزه ساخت معابر بزرگراه‌ها و پل‌ها نیز سرمایه گذاری و برنامه ریزی زمانبندی شده محقق شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی گفت: شهروندان تهرانی باید از حمل و نقل عمومی و دوچرخه برای ترددهای خود استفاده کنند و حتی برخی مسیرها را نیز پیاده طی کنند. متاسفانه امروز عادت‌های غلطی شکل گرفته که برای برخی خریدهای جزئی نیز مردم حتی در مسافت‌های کوتاه از خودرو استفاده می‌کنند. لذا این بخش که بخش فرهنگی است باید از طریق آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما اصلاح شود. بی تردید با تحقق این موارد با همین وضعیت فعلی می‌توانیم تا حدود 30 درصد از مشکلات را حل کنیم به شرط اینکه به آنچه که کارشناسان و پلیس گوشزد می‌کنند توجه داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید