جدیدترین اخبار
۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷ اجتماعی کد خبر :203557

خودروهای هیبریدی مشکل آلودگی هوا را برطرف می کنند نه خودروهای تمام الکتریکی

نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت : چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت.

استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی برای برون رفت از مشکل آلودگی هوا مدتهاست که در مجامع جهانی در دست بررسی و اجرا شدن است .اما در ایران علاوه بر اینکه تاکنون اقدام های عملیاتی در جهت تولید اینگونه خودرو ها صورت نگرفته بلکه با تغییر قوانین ،ورود خودروهای پاک را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.اما سئوالی که مطرح می باشد این است که خودروهای تمام الکتریکی در جهت رفع آلودگی هوا تاثیر بیشتری خواهند داشت یا خودروهای هیبریدی .

پردیس خودرو طی مقاله با عنوان “بی وای دی E6 ناتوان در رفع آلودگی هوا”ناگفته های خودروی های برقی “مشکلات خودروهای تمام برقی را بصورت کاملا شفاف توضیح داده است . در این مقاله مشخص است خودروهای برقی برای شارژ شدن به شبکه برق سراسری وابسته هستند و امروز در کشورهایی نظیر ایران وظیفه عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های حرارتی می باشد که از بازدهی مناسبی برخودار نبوده در نتیجه با گسترش خودروهای تمام الکتریکی نیاز به افزایش واحد های نیروگاهی خواهیم بود و این بدان معناست که آلودگی هوا همچنان تداوم خواهد داشت. اما در خصوص خودروهای هیبرید بدلیل استفاده همزمان از دو مولد بنزینی و الکتریکی در کنار هم ،برای شارژ باطری های دیگر نیاز به شبکه سراسری نیست از همین رو طبق تحقیقات انجام شده محصولات هیبریدی در کشورهایی نظیر ایران از آلایندگی کمتری برخودار خواهند بود.

در این خصوص «علیرضا حاج‌علی‌محمدی» نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت: امروز رویکرد مسئولان شهری در سطح جهان برای مقابله با وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها، استفاده از خودروهای هیبریدی است.

وی به تعهد جهانی برای هیبریدی یا الکتریکی شدن پنج درصد خودروها تا سال ۲۰۲۰ را یادآور شد و گفت: این رقم در ایران بسیار ناچیز است.
مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت درباره تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآور شد: چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما درصورتی که از محل دیگری تامین شود، استفاده از خودروهای هیبریدی تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف سوخت و تا ۶۰ درصد در کاهش آلودگی ها نقش موثر خواهد داشت.

Ad

Ad
Ad
Ad

روی خط خبر

  • وزیر خارجه عراق به روسیه سفر می‌کند/ دیدار با لاوروف
  • اعتراض کمیسیون فرهنگی مجلس به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا
  • سفیر جدید ترکیه در تهران رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ظریف کرد
  • قیمت سبد نفتی اوپک به ۶۱.۴۹ دلار رسید
  • هزینه ۳۴۵ میلیارد ریالی برای رینگ آب‌رسانی تهران
  • سازمان هواپیمایی آلمان هیچ مورد امنیتی از ماهان پیدا نکرده است
  • قیمت نفت خام یک درصد جهش کرد
  • واکنش اکبر عبدی به شایعه وخامت حالش
  • وال‌استریت‌ژورنال: احتمال «لغو نشست ورشو» توسط پمپئو
  • متن مناظره دوم تاج زاده و زاکانی در مورد حوداث ۸۸
  • مطهری: مخالفان FATF به مردم بگویید چه مشکلاتی در انتظارشان است
  • روحانی: امیدواریم برای تصویب لوایح ۴ گانه، اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود تا توطئه آمریکا در موضوع مالی و بانکی را خنثی کنیم
  • یتیم نیازمند بدون حامی نداریم
  • وزیر راه شرایط فروش بلیت چارتری را اعلام کرد
  • برنده ۲ جایزه «پولیتزر» درگذشت
  • معاملات بورسی با طعم عرضه اولیه
  • کاهش نرخ خرید ارزهای بانکی
  • ترخیص ۸۵ درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک
  • ماجرای کنفرانس امنیتی لهستان روی آنتن تلویزیون
  • مجهز شدن خانه گوزن زرد ایرانی در یزد به ایستگاه دیده‌بانی
  • ۱۰ موزیک برتر از ۱۰ خواننده مشهور روی آنتن رادیوتهران
  • یزد از گرد و غبار آشفته شده
  • خواجه‌امیری آلبومش را به افشین یداللهی تقدیم کرد
  • نزاع بر سر سیاست خارجی ترامپ
  • شهروندان برای مقابله با حادثه آماده باشند
  • جهانگیری: ایران در دوران بازسازی سوریه درکنار دولت این کشور خواهد بود
  • سهم ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای گازرسانی به مدارس روستایی
  • معاون پارلمانی رییس جمهور: دولت برای رفع ابهام FATF آماده است
  • نوسانات جزئی نرخ ارز
  • سهام اروپا و آسیا با عدم قطعیت مذاکرات تجاری افت کرد
  • Ad