جدیدترین اخبار
۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷ اجتماعی کد خبر :203557

خودروهای هیبریدی مشکل آلودگی هوا را برطرف می کنند نه خودروهای تمام الکتریکی

نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت : چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت.

استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی برای برون رفت از مشکل آلودگی هوا مدتهاست که در مجامع جهانی در دست بررسی و اجرا شدن است .اما در ایران علاوه بر اینکه تاکنون اقدام های عملیاتی در جهت تولید اینگونه خودرو ها صورت نگرفته بلکه با تغییر قوانین ،ورود خودروهای پاک را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.اما سئوالی که مطرح می باشد این است که خودروهای تمام الکتریکی در جهت رفع آلودگی هوا تاثیر بیشتری خواهند داشت یا خودروهای هیبریدی .

پردیس خودرو طی مقاله با عنوان “بی وای دی E6 ناتوان در رفع آلودگی هوا”ناگفته های خودروی های برقی “مشکلات خودروهای تمام برقی را بصورت کاملا شفاف توضیح داده است . در این مقاله مشخص است خودروهای برقی برای شارژ شدن به شبکه برق سراسری وابسته هستند و امروز در کشورهایی نظیر ایران وظیفه عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های حرارتی می باشد که از بازدهی مناسبی برخودار نبوده در نتیجه با گسترش خودروهای تمام الکتریکی نیاز به افزایش واحد های نیروگاهی خواهیم بود و این بدان معناست که آلودگی هوا همچنان تداوم خواهد داشت. اما در خصوص خودروهای هیبرید بدلیل استفاده همزمان از دو مولد بنزینی و الکتریکی در کنار هم ،برای شارژ باطری های دیگر نیاز به شبکه سراسری نیست از همین رو طبق تحقیقات انجام شده محصولات هیبریدی در کشورهایی نظیر ایران از آلایندگی کمتری برخودار خواهند بود.

در این خصوص «علیرضا حاج‌علی‌محمدی» نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت: امروز رویکرد مسئولان شهری در سطح جهان برای مقابله با وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها، استفاده از خودروهای هیبریدی است.

وی به تعهد جهانی برای هیبریدی یا الکتریکی شدن پنج درصد خودروها تا سال ۲۰۲۰ را یادآور شد و گفت: این رقم در ایران بسیار ناچیز است.
مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت درباره تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآور شد: چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما درصورتی که از محل دیگری تامین شود، استفاده از خودروهای هیبریدی تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف سوخت و تا ۶۰ درصد در کاهش آلودگی ها نقش موثر خواهد داشت.

وبگردی

روی خط خبر

  • آرزوی اوکراین برای نابودی روسیه
  • انتقال وزیر دفاع صدام از زندان الناصریه به بغداد
  • گرفتن ضمانت‌ها از اروپایی‌ها در مرحله ارزیابی است
  • رئیس مجمع واردات: ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیر و نگیر دارد
  • بورس بعد از ۲۰ روز قرمز شد
  • در واشنگتن چه می‌گذرد؟
  • استراتژی آمریکا در برابر ایران چه نقاط ضعفی دارد؟
  • ترمز اصلاحات در عربستان کشیده شد
  • نتانیاهو: اجازه نمی‌دهیم سلاح‌های مرگبار از سوریه به لبنان منتقل شوند
  • لاریجانی گزینه قطعی فراکسیون مستقلین
  • سکوت این روزهای احمدی‌نژاد نشانه چیست؟
  • سخنگوی قوه قضاییه:‌ شکنجه و به کما رفتن بقايی و مشايی درست نیست
  • وزش باد شدید در پایتخت
  • موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند
  • نماینده مجلس: ۳۷ هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران
  • روزنامه جوان: چگونه مهناز افشار به یک وطن‌فروشی علاقه قلبی دارد؟
  • ده‌نمکی مسئول ممنوعیت ۴۰ ساله ملک‌مطیعی را معرفی کرد +عکس
  • دادگاه فدرال عراق: عدم تایید نتایج انتخابات به کمیساریا مربوط است
  • ضرب الاجل یک‌ماهه مجلس به سیف برای تهیه لایحه بانکداری اسلامی
  • تضمین‌های کافی از اروپا بگیریم، در برجام می‌مانیم
  • واکنش ترامپ به دیدار رهبران دو کُره
  • شیوه ارسال سوالات امتحان نهایی تغییر کرد
  • توسعه میادین و بازارها با مشارکت شهروندان در سال جاری
  • فینالیست‌های بوکر طلایی معرفی شدند
  • «قصه ما مثل شد» ۱۰ جلدی می‌شود
  • حضور «چهل کچل» در بخش مسابقه جشنواره «زلین» چک
  • با «دونالد ترامپ عراقی» آشنا شوید
  • توصیه دبیرکل موتلفه به الگوگیری ازکره‌شمالی در برخورد با آمریکا: انعطاف به خرج دهیم، دشمن پرروتر می‎شود
  • نماینده قم خطاب به روحانی: مشکل مردم ما پخش نکردن مسابقات ورزشی زنان است؟
  • در ۴ ساعت جلسه غیرعلنی مجلس چه گذشت؟