جدیدترین اخبار
۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷ اجتماعی کد خبر :203557

خودروهای هیبریدی مشکل آلودگی هوا را برطرف می کنند نه خودروهای تمام الکتریکی

نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت : چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت.

استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی برای برون رفت از مشکل آلودگی هوا مدتهاست که در مجامع جهانی در دست بررسی و اجرا شدن است .اما در ایران علاوه بر اینکه تاکنون اقدام های عملیاتی در جهت تولید اینگونه خودرو ها صورت نگرفته بلکه با تغییر قوانین ،ورود خودروهای پاک را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.اما سئوالی که مطرح می باشد این است که خودروهای تمام الکتریکی در جهت رفع آلودگی هوا تاثیر بیشتری خواهند داشت یا خودروهای هیبریدی .

پردیس خودرو طی مقاله با عنوان “بی وای دی E6 ناتوان در رفع آلودگی هوا”ناگفته های خودروی های برقی “مشکلات خودروهای تمام برقی را بصورت کاملا شفاف توضیح داده است . در این مقاله مشخص است خودروهای برقی برای شارژ شدن به شبکه برق سراسری وابسته هستند و امروز در کشورهایی نظیر ایران وظیفه عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های حرارتی می باشد که از بازدهی مناسبی برخودار نبوده در نتیجه با گسترش خودروهای تمام الکتریکی نیاز به افزایش واحد های نیروگاهی خواهیم بود و این بدان معناست که آلودگی هوا همچنان تداوم خواهد داشت. اما در خصوص خودروهای هیبرید بدلیل استفاده همزمان از دو مولد بنزینی و الکتریکی در کنار هم ،برای شارژ باطری های دیگر نیاز به شبکه سراسری نیست از همین رو طبق تحقیقات انجام شده محصولات هیبریدی در کشورهایی نظیر ایران از آلایندگی کمتری برخودار خواهند بود.

در این خصوص «علیرضا حاج‌علی‌محمدی» نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت: امروز رویکرد مسئولان شهری در سطح جهان برای مقابله با وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها، استفاده از خودروهای هیبریدی است.

وی به تعهد جهانی برای هیبریدی یا الکتریکی شدن پنج درصد خودروها تا سال ۲۰۲۰ را یادآور شد و گفت: این رقم در ایران بسیار ناچیز است.
مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت درباره تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآور شد: چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما درصورتی که از محل دیگری تامین شود، استفاده از خودروهای هیبریدی تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف سوخت و تا ۶۰ درصد در کاهش آلودگی ها نقش موثر خواهد داشت.

وبگردی

روی خط خبر

  • وزیر کشور ۳ روز با زن و بچه‌اش در کرمانشاه زیر چادر بخوابد!
  • FATF باید نام ایران را بطور کامل از فهرست خارج می‌کرد
  • حملات سایبری ۶۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب زد
  • هیچ‌گونه مشکل امنیتی در سواحل مکران وجود ندارد
  • دموکرات‌ها یادداشت خود در مورد پرونده روسیه را منتشر کردند
  • مذاکرات نظامی عربستان و سودان در ریاض
  • مصرف موادمخدر در کمین کودکان پرخاشگر
  • اختلاف ایران و عربستان با ذهنیت برد- باخت حل نمی شود
  • میرزایی نیکو: امیدوارم دولت بالای ۸۰ درصد بودجه مترو را تخصیص دهد
  • آتش‌نشانی بر اساس قانون وظیفه‌ای برای نجات انسان‌ها ندارد
  • سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی در نوبت عصر هم پاسخگوی بیمه‌شدگان است
  • تهیه نقشه حریم گسل‌ها در سازمان زمین‌شناسی/منبع اصلی ریزگردها از کانون‌های داخلی
  • مذاکرات پشت در‌های بسته؛ «کلاه‌قرمزی» می‌آید؟
  • این مرد، دلیل طفره ترامپ برای خروج از برجام
  • «به اضافه مستند» این هفته و مسأله حفظ محیط زیست
  • سهم ۶۶ درصدی تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی
  • “زلزله”، “کم‌آبی” و “فرونشست” از مخاطرات طبیعی ایران
  • سناریوی جدید اوپک برای کنترل بازار چیست؟
  • برگزاری حراج سکه فردا در بانک کارگشایی
  • سیف: افزایش نرخ ارز به دلیل التهابات زودگذر بازار بود
  • ۵۴ کشته و زخمی در حملات عدن/ داعش بر عهده گرفت
  • دریافت وام به ازای طلا
  • سال آینده آخرین مهلت حذف کنکور است
  • آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی
  • کره شمالی: احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا تا ۲۰۰ سال دیگر وجود ندارد
  • عربستان: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین اعلام جنگ علیه ماست
  • وزیر علوم: اتهامات دانشجویان باید در دانشگاه‌ها رسیدگی شود حتی اگر اتهامات آنها در خارج از حیطه دانشگاه‌ اتفاق افتاده باشد
  • جدال داغ فقهی در عربستان بر سر این موضوع: زنان می توانند به زیارت قبور بروند یا نه؟
  • تقاضای جهانی نفت تا ۲۰سال آینده به بیشترین میزان می‌رسد
  • افزایش هزار مگاواتی پیک مصرف برق پایتخت