جدیدترین اخبار
۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷ اجتماعی کد خبر :203557

خودروهای هیبریدی مشکل آلودگی هوا را برطرف می کنند نه خودروهای تمام الکتریکی

نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت : چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت.

استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی برای برون رفت از مشکل آلودگی هوا مدتهاست که در مجامع جهانی در دست بررسی و اجرا شدن است .اما در ایران علاوه بر اینکه تاکنون اقدام های عملیاتی در جهت تولید اینگونه خودرو ها صورت نگرفته بلکه با تغییر قوانین ،ورود خودروهای پاک را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.اما سئوالی که مطرح می باشد این است که خودروهای تمام الکتریکی در جهت رفع آلودگی هوا تاثیر بیشتری خواهند داشت یا خودروهای هیبریدی .

پردیس خودرو طی مقاله با عنوان “بی وای دی E6 ناتوان در رفع آلودگی هوا”ناگفته های خودروی های برقی “مشکلات خودروهای تمام برقی را بصورت کاملا شفاف توضیح داده است . در این مقاله مشخص است خودروهای برقی برای شارژ شدن به شبکه برق سراسری وابسته هستند و امروز در کشورهایی نظیر ایران وظیفه عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های حرارتی می باشد که از بازدهی مناسبی برخودار نبوده در نتیجه با گسترش خودروهای تمام الکتریکی نیاز به افزایش واحد های نیروگاهی خواهیم بود و این بدان معناست که آلودگی هوا همچنان تداوم خواهد داشت. اما در خصوص خودروهای هیبرید بدلیل استفاده همزمان از دو مولد بنزینی و الکتریکی در کنار هم ،برای شارژ باطری های دیگر نیاز به شبکه سراسری نیست از همین رو طبق تحقیقات انجام شده محصولات هیبریدی در کشورهایی نظیر ایران از آلایندگی کمتری برخودار خواهند بود.

در این خصوص «علیرضا حاج‌علی‌محمدی» نایب رئیس انجمن علمی موتور ایران گفت: امروز رویکرد مسئولان شهری در سطح جهان برای مقابله با وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها، استفاده از خودروهای هیبریدی است.

وی به تعهد جهانی برای هیبریدی یا الکتریکی شدن پنج درصد خودروها تا سال ۲۰۲۰ را یادآور شد و گفت: این رقم در ایران بسیار ناچیز است.
مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت درباره تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآور شد: چنانچه بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما درصورتی که از محل دیگری تامین شود، استفاده از خودروهای هیبریدی تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف سوخت و تا ۶۰ درصد در کاهش آلودگی ها نقش موثر خواهد داشت.

Ad

روی خط خبر

  • نگاه سیاسی به دریاچه ارومیه باعث مرگ آن می‌شود
  • همتی: سکه‌های فروخته شده به تدریج وارد بازار می‌شود
  • کدام کشوری که از منظر آمریکا ضعیف است، توانسته از مذاکره با این کشور سود ببرد؟
  • عربستان ۳ صیاد ایرانی را آزاد کرد
  • رایزنی شهرداری برای حریم راه آهن/سرریز معتادان هرندی به منطقه ۱۶
  • همراهی برخی بازیگران با رسانه های ضدانقلاب
  • اجرای یک نمایش هلندی در تهران
  • ذوالنور: تسهیلات حمایت از اشتغال روستایی، باید طبق قانون پرداخت شود
  • هویزه در حسرت یک قطره آب!
  • برداشت غیرقانونی از بانک برای پیش‌بینی مسابقات فوتبال
  • ۷۰۰ فقره کلاهبرداری توسط یک خانواده
  • کرج رکورد می‌زند/چهارگزینه برای شهرداری طی یکسال
  • جزئیات جلسات سید ابراهیم رئیسی در تهران
  • محمدرضا باهنر: دولت روحانی به شدت محافظه کار است
  • یادداشت وندی شرمن در «فارن اِفِیرز»:ترامپ اکنون ایران را به مشکلی لاینحل برای دولت‌های آتی آمریکا تبدیل کرده است
  • رهاسازی آب از ایران در بخش عراقی هورالعظیم آتش‌سوزی را مهار نمی‌کند
  • پشت پرده استیضاح علی ربیعی؛ آیا واقعا لاریجانی باعث رفتن او از کابینه شد؟
  • سی ان ان: روی تحریم‌ها برای آوردن تهران پای میز مذاکره حساب باز نکنید
  • آیا محمود احمدی‌نژاد حامل اسرار مگو است؟
  • تمسخر افکار عمومی توسط برخی مسئولان: فرزندانمان شغل دولتی ندارند!
  • فردایی روشن در انتظار استعدادهای برتر ورزشی قلعه گنج
  • نسخه‌ای‌ ویژه برای پیوند زدن دانش آموزان به بازار کار
  • از کجا می دانید رئیس سابق بانک مرکزی احضار نشده؟
  • ماجرای دلخوری رامبد جوان از بی‌اعتمادی مردم
  • ظریف: دولت از حق ایران در دریای خزر کوتاه نیامده
  • افتتاح فاز دوم باغ پرندگان تا مهرماه/رهاسازی ۱۲۰ گونه پرنده در باغ پرندگان
  • ۹۰۰ هزار فک خزری از دهه ۹۰ میلادی تاکنون از بین رفته است
  • پیگیر شکایت حقوقی برای چشمه‌علی هستیم
  • کرباسچی به جرم «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد
  • نشاط اجتماعی از مدارس آغاز شود/استفاده از ظرفیت‌های ورزشی و هنری برای ایجاد نشاط اجتماعی