رهبر ارکستر زن با «نغمه باران» روی صحنه رفت

    کد خبر :203533

ارکستر نغمه‌ باران به رهبری نزهت امیری و سرپرستی و خوانندگی علی امیرقاسمی در هفتمین شب جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت روی صحنه رفت.

برنامه ارکستر نغمه‌ باران در جشنواره موسیقی فجر در دو بخش اجرا شد. در ابتدا قطعه‌ ملی میهنی “خاک مهرآیین” از علی‌اکبر قربانی با صدای ‌ علی امیرقاسمی اجرا شد. این قطعه‌ توسط ارکستر سمفونیک ایران، ارکستر ملی ایران، و ارکستر مهرنوازان به خوانندگی سالار عقیلی و گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج اجرا شده و طرفداران بسیاری دارد.

پس از اجرای این قطعه، تک‌نواز ویلن روی صحنه آمد و اثر حسین دهلوی به نام “شوشتری برای ویلن و ارکستر” اجرا شد. “شهزاده‌ رؤیا” قطعه‌ بسیار بعدی بود که توسط همایون خرم ساخته شده و خوانندگان زیادی آن را اجرا کرده‌اند. در ادامه علی امیرقاسمی آوازی در دشتی خواند و پس از آن قطعه‌ پایانی بخش اول به نام “رفتم” ساخته‌ علی تجویدی اجرا شد که تشویق حاضرین را به دنبال داشت.

پس از آنتراکت، ارکستر در ابتدا قطعه‌ “ماهور برای ویلن و ارکستر” و سپس قطعه‌ “دور جوانی” ساخته‌ی جواد لشکری را اجرا کرد و در ادامه قطعه‌ “وای از شب من” از همایون خرم نواخته شد که علاقه‌مندان موسیقی ایرانی اجراهای زیادی از این قطعه شنیده‌اند. قطعه‌ی بعدی که سازی و بی‌کلام بود “کنسرتینو برای سنتور و ارکستر” نام داشت که ساخته‌ حسین دهلوی است و در این اجرا با تنظیم رهبر ارکستر برای مخاطبان اجرا شد. پس از اجرای قطعه‌ “بیا”، به خاطر استقبال مخاطبان از این اجرا و تشویق‌های مکررشان، ارکستر بار دیگر قطعه‌ “خاک مهرآیین” را اجرا کرد و برای پایان برنامه خود قطعه‌ ملی میهنی “ای ایران” اثر ماندگار روح‌الله خالقی را اجرا کرد و به کار خود پایان داد.

موسیقی ایرانیان به نقل از هنرآنلاین:   نزهت امیری، کارشناس موسیقی از هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر است. او موسیقی را نزد استادانی چون پرویز منصوری، حسین علیزاده، و منوچهر صهبایی آموخته و سال ۱۳۸۴ ارکستر مضرابی حسین دهلوی را رهبری کرده است. نزهت امیری از تابستان ۹۶ رهبری ارکستر ملی نغمه‌ باران به سرپرستی علی امیرقاسمی را برعهده گرفته و اولین و تنها رهبر ارکستر زن در ایران است.

سی و سومین جشنواره‌ی موسیقی فجر از ۲۰ تا ۳۰ دی‌ماه در شش سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

در ادامه می توانید عکسهایی از این کنسرت را مشاهده نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید