تاکید یک کمیسیونر اتحادیه اروپا بر رسیدگی به موضوعات مربوط به ایران در خارج از برجام

    کد خبر :203451

یک کمیسیونر اتحادیه اروپا گفت: ما بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران را به دقت بررسی و پیامدهای آن را ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، جانز هان، کمیسیونر حسن همجواری و توسعه اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اتحادیه بیانیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای و ادامه تعلیق تحریم‌های ایران را به دقت بررسی می کند، گفت: اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان در حال رایزنی درباره پاسخ به این بیانیه هستند و پیامدهای آن را بررسی می کنند.

دونالد ترامپ روز جمعه همزمان با ادامه تعلیق تحریم‌های ایران به کشورهای اروپایی طرف برجام هشدار داد که اگر این توافق را در این فرصت ۱۲۰ روزه اصلاح نکنند، واشنگتن از توافق خارج خواهد شد. وی همچنین گفت که این آخرین فرصت برای اصلاح برجام است و از قانونگذاران آمریکا و متحدان اروپایی خواست تا به توافقی برای محدود کردن برنامه موشکی بالستیک ایران و مسائل دیگر برسند.

اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده است که توافق هسته‌ای موضوعی جداگانه است اما مقامات اروپایی مایلند بگویند که محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران را در نشست هفته گذشته‌شان در بروکسل تحت فشار قرار داده‌اند.

این کمیسیونر اروپایی تصریح کرد: این مسائل شامل تنشها در خاورمیانه، برنامه موشکی بالستیک ایران و اعتراض‌های اخیر در ایران است. اگر بخواهم شفاف صحبت کنم باید بگویم که تمام این مسائل باید رسیدگی شود اما باید خارج از چارچوب توافق هسته‌ای باشد.

وی همچنین گفت: اگر برجام وجود نداشته باشد، رسیدگی به هیچ یک از این مسائل ساده نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که مقامات ایران بارها هرگونه تغییر در برنامه جامع اقدام مشترک را غیرمحتمل دانسته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید