اعتماد به یک تماس تلفنی، پنجاه میلیون تومان آب خورد

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۱۳
    کد خبر :203437

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری یکی از اعضای باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی خبر داد که در یکی از این تماس ها یک شهروند با اعتماد نابجا، مبلغ 500 میلیون ریال را به حساب کلاهبرداران واریز کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرگرد علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اردبیل افزود: در پی ارائه مرجوعه قضایی توسط فردی مبنی بر کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو جوان به مبلغ 500 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با انجام اقدامات اولیه مشخص شد، مبلغ برداشت‌شده به‌ حساب افراد مختلف که نشانی محل سکونت آن‌ها صوری بوده و شماره تلفن‌های موجود نیز همگی جعلی و بی‌نام است، انتقال‌یافته است. پس از بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی توسط کارشناسان فتا اردبیل، مشخص شد که پلیس با یک باند کلاه‌برداری سازمان‌یافته روبرو است که توسط یکی از مجرمان حرفه‌ای از داخل یکی از زندان‌های کشور هدایت می شود.
سرگرد قهرمان طالع افزود: در نهایت پس از تلاش‌های شبانه‌روزی این پلیس موفق شد یکی از متهمان اصلی این پرونده را در تهران شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی به همراه تجهیزات فنی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهد.
رئیس پلیس فتا اردبیل اضافه کرد: متهم دستگیرشده که یکی از ارکان اصلی باند کلاه‌برداری تلفنی در سطح کشور می‌باشد، پس از روبرو شدن با مستندات به بزه انتسابی اعتراف و در ادامه بازجویی‌ها نیز به چندین فقره پرونده دیگر با مبالغ کلان در نقاط مختلف کشور که به این شیوه مورد کلاه‌برداری قرارگرفته بودند اذعان و درنهایت نامبرده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

**اغفال بانوان در فضای مجازی توسط مرد هزار چهره
سرهنگ حسنوند رییس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی و محیط‌های اجتماعی خانم‌ها بیشتر از آقایان به طرف مقابل خود اعتماد می‌کنند، گفت: مجرمان سایبری هم نسبت به این موضوع آگاهی داشته و حداکثر سوء استفاده را از این موقعیت می‌نمایند.
وی اضافه کرد: خانمی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد از طریق شبکه اجتماعی با فردی که خود را شاعر و استاد دانشگاه معرفی نموده آشنا شده که در ادامه با توجه به پیام‌هایی که در این محیط بین شاکی و متهم رد و بدل شده متهم متوجه می‌شود خانواده خانم دارای تعصبات مذهبی بوده و با تهدید به انتشار پیام‌ها اقدام به اخذ عکس و فیلم خصوصی از شاکیه و اخاذی به مبلغ هشتصد میلیون ریال می‌کند.
وی افزود: پس از تشکیل پرونده در این خصوص پیگیری در خصوص آن به سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
رییس پلیس فتا استان خوزستان تصریح کرد: طی عملیات غافل‌گیرانه متهم دستگیر که پس از بازرسی مخفیگاه وی تعداد 200 دستگاه گوشی و مقادیر زیادی طلا و جواهر اخاذی شده و تعداد زیادی تجهیزات رایانه‌ای و ممنوعه و مشروبات الکلی کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ادامه مشخص گردید تعداد قربانیان بیش از 10 نفر بوده و متهم با شگرد جعل مدارک شناسایی و هویتی و سوء استفاده از مدارک جعلی، قربانیان خود را تحت عنوان مامور ناجا و وزارت اطلاعات و استاد دانشگاه و شاعر و بسیاری عناوین دیگر معرفی و از این طریق به اخاذی عکس و فیلم خصوصی بانوان در شبکه‌های اجتماعی و جرایم دیگر نظیر سرقت گوشی، زورگیری و ارتباط نامشروع و مستندسازی آن جهت انتشار اقدام می‌نموده است.
رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در موضوع جعل هویت متاسفانه خانم‌ها آسیب‌پذیرند و باید به هویتی که طرف مقابل خود را معرفی می‌کند اعتماد نکنند. بسیاری از خانم‌ها و دختران از ترس آبرو بین خانواده و مردم به پلیس فتا در این مورد مراجعه نمی‌کنند.

**کشف یک تن و 523 کیلو مواد مخدر در درگیری مسلحانه قاچاقچیان
سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس از درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و کشف یک تن و 523 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان ‘لارستان’ خبر داد و گفت:مأموران انتظامی شهرستان ‘لارستان’ با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر توسط یک دستگاه خودرو نیسان را در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی کرده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به صورت محسوس و نامحسوس، در نهایت خودرو مورد نظر را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پس از مشاهده خودروی قاچاقچیان دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد؛ پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان از خودرو پیاده شده و به سمت مأموران انتظامی اقدام به تیر اندازی کردند که پس از چند دقیقه درگیری مسلحانه، در نهایت متهمان که عرصه را بر خود تنگ می دیدند با استفاده از کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا فرار کردند.
سردار گودرزی افزود: در بازرسی از خودرو قاچاقچیان یک تن و 523 کیلو مواد مخدر شامل 985 کیلو تریاک و 538 کیلوگرم حشیش کشف شد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد،افزود: پلیس فارس در راستای انجام وظایف ذاتی و قانونی خود نسبت به مبارزه بی امان با مواد مخدر، قاچاقچیان و سوداگران مرگ اقدام می کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

**محموله میلیاردی کالای قاچاق به مقصد نرسید
سرهنگ محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان ‘شهرضا’ استان اصفهان از کشف یک محموله تیغ برش خارجی به ارزش 3میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و گفت:ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان ‘شهرضا’ هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 750کارتن تیغ برش خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف که در این زمینه خودرو و محموله توقیف شدند.
سرهنگ باباکلانی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 3 میلیارد ریال اعلام شده است، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**کشف 212 هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق در زرندیه
سرهنگ ‘محمدرضا روشن دل’ فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه استان مرکزی گفت: در عملیات پلیس یک دستگاه کامیون حامل 212 هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق در زرندیه توقیف شد.
وی گفت: مأموران پلیس هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی و با کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون حامل محموله قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.مأموران در بازرسی از کامیون مورد نظر، موفق به کشف 212 هزار عدد انواع مواد محترقه و ۵۳ بسته پوشاک قاچاق شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: به علت عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی از سوی راننده، متهم با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد.

**کشف محموله 15 میلیاردی پارچه قاچاق در حاجی آباد
سردار ‘عزیزاله ملکی’فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 418 طاقه پارچه قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال طی یک عملیات پلیسی در شهرستان حاجی آباد خبر داد و گفت:مأموران آگاهی شهرستان حاجی آباد حین کنترل خودروهای عبوری محور ‘حاجی آباد –سیرجان’ به یک دستگاه تریلرکشنده مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.
وی افزود : در بررسی تکمیلی و با حضور نماینده گمرک بعد از فک پلمب کانتینر ،در بازرسی از آن 418 طاقه پارچه به متراژ 16هزار و 703 متر فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.
سردار ملکی با اشاره به اینکه ارزش محموله مکشوفه بنا به نظر کارشناسان 15 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

**کشف کالای قاچاق 20 میلیارد ریالی در غرب استان تهران
سردار ‘محسن خانچرلی’ فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف قطعات یدکی ماشین آلات سنگین قاچاق 20 میلیارد ریالی در عوارضی ‘تهران – ساوه ‘خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ، ماموران یگان امداد حین گشت زنی در عوارضی ‘تهران – ساوه ‘ به یک دستگاه خودرو تریلی مشکوک شده و برای بررسی، دستور ایست صادر کردند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خودرو توقیفی حامل قطعات یدکی ماشین آلات سنگین قاچاق به صورت عمده بود، افزود: با توجه به نداشتن هیچ گونه مدارک گمرکی در این خصوص، متهم بلافاصله دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال داده شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان 20 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

**توقیف کامیون حامل دام قاچاق در داراب
سرهنگ ‘ عبدالرضا ضربتفرمانده انتظامی شهرستان داراب استان فارس از توقیف یک دستگاه خودرو کامیون حامل 72 رأس دام قاچاق خبر داد و گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی ‘قلاتویه’ هنگام کنترل خودروهای عبوری در مسیر ‘داراب به بندر عباس’، به یک دستگاه کامیون مظنون شده و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد این خودرو حامل 72 رأس دام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی بوده است. دراین راستا خودرو مذکور توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

**سرعت عمل پلیس، سارق را گرفتار کرد
با هوشیاری و سرعت عمل پلیس شهرستان گناباد، سارق خودرو در کمتر از2ساعت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ‘علی اکبر کیانی’ فرمانده انتظامی شهرستان گناباد استان خراسان رضوی گفت: عصر روز گذشته در پی اعلام مرکز 110مبنی بر وقوع یک فقره سرقت خودروی پراید در محدوده روستای ‘بیلند’ طرح مهار در محورهای مواصلاتی شهرستان گناباد به اجرا درآمد.
وی افزود: کمتر از 2 ساعت از اعلام سرقت، ماموران پاسگاه انتظامی بیلند با کنترل خودروهای عبوری خودرو مسروقه که پلاک آن مخدوش شده بود را شناسایی و سارق را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ کیانی تصریح کرد: متهم در بازجویی های تکمیلی به سرقت یک دستگاه خودرو سواری دیگر و 2 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

**محموله 19 تنی چای قاچاق در یزد توقیف شد
سرهنگ ‘محمدرضا مزیدی’ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، از کشف 19 تن چای قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی ضمن کنترل محورهای مواصلاتی یک دستگاه تریلی ‘ولوو’ را که از ‘بندرعباس’ عازم ‘کرج’ بود، برای بررسی اسناد و مدارک متوقف کردند.
مزیدی ادامه داد: ماموران پس از بررسی های لازم متوجه شدند، این تریلی حامل 19 تن چای فاقد مجوز گمرکی است که به همین دلیل خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
وی با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مبادی ذیربط خاطرنشان کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید