معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

آمار بالای طلاق بین تحصیل کردگان/نتوانستیم افرادی تعلیم دهیم که توانایی تفاهم داشته باشند

    کد خبر :203360

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به دنبال این است که به دانش‌آموزان رسم زندگی کردن بیاموزد.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در همایش تجلیل از مدیران ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان کرمانشاه که امروز(27 دی) در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه به دنبال ارتقای کیفیت آموزش است، اظهار کرد: این برنامه می کوشد تا در یک مدیریت مشارکتی مبتنی بر سند تحول بنیادین، مدرسه را به سمت تغییر و تحول ببرد.

وی با بیان اینکه برنامه تعالی مدرسه هرسال به سمت تعالی بیشتر می‌رود، گفت: این برنامه با تکیه و توجه به محتوای سند تحول می تواند موفق عمل کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با طرح این پرسش که “در مدارس متعالی چه اهدافی باید دنبال شود”، اظهار کرد: این مدارس باید به دنبال دستیابی به این مهم باشند که مهارت ها و شایستگی های دانش آموزان را برای مفید بودن در جامعه بالا ببرد و به آنها راه و رسم زندگی کردن بیاموزد.

زرافشان افزود: آموزش و پرورش زمانی می تواند ادعا کند موفق عمل کرده که شرایطی را فراهم کند که همه ظرفیت های دانش آموزان قابلیت رشد و بروز پیدا کنند.

زرافشان با اشاره به اینکه تحصیل علم زمانی خوب است که فرد را برای بهتر زندگی کردن سوق دهد، اضافه کرد: اگر دانش‌آموزانی پرورش داده شوند که در زندگی فردی و اجتماعی مفید باشند، می‌توان ادعای موفق عمل کردن آموزش و پرورش را داشت، وگرنه پرورش عالمانی که توان زندگی کردن ندارند که هنر نیست.

زرافشان با اشاره به آمار بالای طلاق در بین تحصیل کردگان، گفت: آمارهای اینچنینی نشان می دهد که آموزش و پرورش نتوانسته موفق عمل کند و افرادی را تعلیم داده که حتی توانایی تفاهم کردن را هم ندارند.

وی با اشاره به بیشتر شدن دیگر آسیب‌های اجتماعی مثل خشونت در جامعه اظهار کرد: در سال های اخیر میزان خشونت افزایش یافته و افراد به هر بهانه کوچکی با هم درگیر می شوند و این یعنی جامعه گفت و گو کردن را بلد نیست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی و کاشف برای دانش آموزان دوره اول متوسطه، هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ کار عنوان و ابراز امیدوار ی کرد: اجرای طرح های اینچنینی بتواند در رفع معضل اشتغال اثرگذار باشند.

زرافشان اشاره‌ای هم به آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار کشور داشت و افزود: در حال حاضر سه میلیون نفر فارغ التحصیل بیکار داریم که هر سال هم حدود یک میلیون نفر به آمار فارغ التحصیلان اضافه می شود و همه اینها در حالیست که ظرفیت اشتغال سالانه کشور 750 هزار نفر است، لذا همواره جمعیت بیکاران بیشتر خواهد شد و همه اینها نشان می دهد برای حل مشکل اشتغال باید به دنبال کارآفرین بار آوردن جامعه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید