وزارت علوم پارک فناوری در پاکستان راه اندازی می کند

    کد خبر :203112

در راستای توسعه همکاری های علمی مشترک و به درخواستِ اسلام آباد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، پارک علم و فناوری در پاکستان ایجاد می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در دیدار با وزیر علوم و تحقیقات پاکستان با تشریح ظرفیت های علمی، پژوهشی و فناورانه ایران، ضرورت «برنامه ریزی جدی، دقیق و زمان مند» برای توسعه همکاری های علمی مشترک میان تهران و اسلام آباد را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه «دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران توانمندی‌های علمی زیادی دارند و ما علاقمندیم که پیشرفت‌های خود را با کشور پاکستان به اشتراک بگذاریم»، تصریح کرد: وزارت علوم جمهوری اسلامی از همکاری‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و پاکستان حمایت می‌کند و در این زمینه کارگروهی با محوریت دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

غلامی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و پاکستان می‌توانند از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده کرده و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تعریف کنند.

در ادامه این دیدار، دکتر رانا تنویر حسین، وزیر تولیدات دفاعی، علوم و تحقیقات جمهوری اسلامی پاکستان نیز با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه ایجاد پارک‌های علم و فناوری از غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در خواست کرد که ایران تجربیات خود را در این خصوص در اختیار پاکستان قرار دهد که وزیر علوم از پیشنهاد استقبال کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید