رییس هیات پارلمانی بنگلادش: مسلمانان با همبستگی در جهت صلح و توسعه گام بردارند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۲۲
    کد خبر :202940

رییس هیات پارلمانی بنگلادش تاکید کرد که باید مسلمانان با همبستگی و اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات به دنبال حل مشکلات و صلح و توسعه در کشورهایشان باشند.

رحمان ملا در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی که در هتل اسپینانس پالاس در حال برگزاری است، ضمن ابراز همدردی با ملت ایران برای غرق شدن نفتکش سانچی در چین گفت که در این حادثه دو بنگلادشی در کنار ۳۰ ایرانی جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امت اسلامی به یکپارچگی، وحدت و نگاه توامان برای حل مشکلات جاری نیاز دارند، گفت: باید با هماهنگی، همبستگی و تلاش صمیمانه در جهت حل مشکلات کل امت اسلام تلاش کنیم.

رییس هیات پارلمانی بنگلادش ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین برای رسیدن به آرمان عدالتخواهی گفت: لازم است مسلمانان با کنار گذاشتن اختلافات و استفاده از خرد جمعی، به دنبال حل مشکلات باشند. باید اختلافات را کنار بگذاریم تا کشورها از آن سوءاستفاده نکنند. باید تمامی تلاش را برای توسعه و رسیدن به فناوری پیشرفت و مقابله با افراطی‌گری به کار گیریم.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: نباید دشمنان ما با اسلام‌هراسی چهره مخدوشی از مسلمانان ترسیم کنند. باید با الهام گرفتن از ارزش‌های جهان اسلام، اخوت، برادری و مساوات بین مسلمانان را به دنیا نشان دهیم.

ملا با اشاره به نسل‌کشی در میانمار گفت: میانمار شرایط بغرنجی دارد که باید با حمایت از مسلمانان روهینجیایی شرایط بازگشت آنها را به میانمار فراهم کنیم.

رییس هیات پارلمانی بنگلادش در پایان با تاکید بر لزوم همبستگی مسلمانان برای رسیدن به صلح و توسعه، گفت که باید در حوزه‌هایی همچون امنیت، تشریک مساعی داشت تا بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید