نمی‌توان سوال‌های حادثه پلاسکو را بدون پاسخ گذاشت

    کد خبر :202873

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه نمی‌توان تمام سوال‌های سانحه ساختمان پلاسکو را بی‌نتیجه و بی‌پاسخ گذاشت، گفت: متاسفانه در نظام مهندسی ساختمان به جای انجام کار همواره درگیر دعوا و استعفا هستیم.

فرج‌الله رجبی در همایش ملی نگهداری از ساختمان‌ها و حفاظت در برابر حریق با نگاهی به حادثه پلاسکو، گفت: نمی‌شود که تمام سوال‌های سانحه ساختمان پلاسکو را بی‌پاسخ گذاشت چرا که ما معتقدیم آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو یک حادثه محلی بود که نوع برخورد ما آن را به یک بحران ملی تبدیل کرد.

وی افزود: وقتی دوربین‌ها مستقر می‌شوند و برای یک ماجرا پخش مستقیم در نظر گرفته می‌شود افکار عمومی به آن معطوف و به یک بحران ملی تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان نظام مهندسی ساختمان به جای اینکه به کارهای کلان بپردازیم هر روز درگیر دعوای هیأت مدیره و استعفا هستیم، خاطرنشان کرد: از دیدگاه مدیریت بحران ماجرای ساختمان پلاسکو چند سال بالاتر برده شد و آن را از اتفاق اضطراری به یک بحران تبدیل کرد.

رجبی در خصوص ابلاغ لغو دریافت ۵ درصدی مبلغ حق نظارت واریزی صاحب‌کار به حساب سازمان نظام مهندسی استان‌ها از سوی وزیر راه و شهرسازی، گفت: نامه دیروز وزیر راه و شهرسازی درباره لغو دریافت ۵ درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر و واریز آن به حساب سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان درگیری پیش خواهد آمد و این موضوع جزء مسائل سازمان نظام مهندسی است و ما تصمیم می‌گیریم ۵ درصد را بگیریم و یا نگیریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت‌های فکری را به مسائلی که در قانون به آن پرداخته شده است، معطوف کنیم، گفت: در نظام مهندسی اعتماد به نفس را از دست داده‌ایم و از ظرفیت‌های قانونی استفاده نمی‌شود.

به گزارش فارس،وی با اشاره به اینکه این سوال مطرح است که آیا در نظام فنی و اجرایی کشور به مسائل حاشیه‌ای پرداخته می‌شود، گفت:‌ از فردا آموزش را تعطیل خواهیم کرد.

رجبی در ادامه در خصوص اینکه چرخه تولید باید به چرخه تولید افراد ذیصلاح تغییر کند، ادامه داد: نباید افراد فاقد صلاحیت در چرخه تولید ساختمان باشند چرا که بروز اتفاق در این وضعیت افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: پس باید متناسب با نیاز جامعه راه‌ها و مسیرها باز شوند تا مهندسان در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: نظام فنی و اجرایی کشور شرایط عمومی پیمان و قراردادهای همسان دارند این در حالی است که پس از ۲۲ سال چنین موضوعی را در نظام مهندسی نداریم و دائما درگیر مسائل حاشیه‌ای هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید