معیار دوستی از نظر ثروتمندان جهان چیست؟

    کد خبر :202756

شکی نیست کسانی که با آن ها ارتباطی همیشگی داریم در شرایط زندگی ما تعیین کننده هستند.

پژوهش ها نشان می دهد یکی از ویژگی های افراد موفق و ثروتمند، توانایی آن ها در خودداری از ایجاد روابط ناآگاهانه با دیگران است.

طبق تحقیقی که در مصاحبه با ۱۷۷ میلیونر خودساخته در طول پنج سال انجام شد، مدت ها پیش از ثروتمند شدن این افراد، ثروت خود ساخته انگیزه ای برای تلاشی تعمدی و آگاهانه برای ایجاد ارتباط با دیگر افراد موفق و ثروتمند شد که آرزو داشتند شبیه به آن ها باشند.

آدم های معمولی دوستان، مدیر، نامزد یا دیگر آدم مهم زندگی خود را ناآگاهانه انتخاب می کنند. این افراد ندانسته به دنبال کسانی هستند که با آن ها احساس راحتی می کنند و به جایی می رسند که اطرافشان مملوء از آدم های شبیه به هم می شود. در تمامی روابط آن ها عادت ها، دورنمای ذهنی و اصول کاری مشابه و بسیاری ویژگی های مشترک دیگر وجود دارد.

اما لازم نیست کورکورانه روابطی ایجاد کنید که شما را در زندگی پایین کشد. می توانید تنها روابطی را انتخاب کنید که باعث ارتقای شما شود.

برای آنکه بدانید با چه کسانی ارتباط داشته باشید، ابتدا لازم است بدانید به دنبال چه چیزی باشید.

به گزارش روزیاتو کسانی که می توانند به شما کمک کنند روابطی غنی داشته باشند، از ویژگی های زیر یکی یا بیشتر را دارا هستند:

عادت های خوب
مثبت اندیشی
قابل اعتماد بودن
رویکرد تشویق آمیز
وفاداری متعصبانه
ثبات مالی
اصول کاری تلاشگرانه
پاسخگویی فردی
اراده ی قوی و نظم بالا
شور و اشتیاق فراوان
قدرشناسی

این ها ویژگی هایی هستند که باید به دنبالشان باشید. اما از چه ویژگی هایی باید دوری کرد؟ کسانی که روابط مسموم ایجاد می کنند، ویژگی هایی معکوس دارند مثلاً: عادت های بد، منفی بافی، نگرش خود مظلوم بینی و میل به سرزنش دیگران در هنگام مشکلات.

آگاهی از ویژگی های این دو گروه متضاد، چشمان شما را باز می کند و از آن زمان است که می توانید نقاط ضعف و قوت افرادی که با آن ها ارتباط پیدا می کنید را بینید. این موضوع کار شما را برای تصمیم در مورد گسترش روابطتان یا پرهیز از آن ها آسان می کند.

روابط غنی عادات خوب، نگرش مثبت و اشتیاق در شما به وجود می آورند، درها را به روی شما باز می کنند و هر چه زمان بیشتری را صرف آن ها کنید متوجه بهبود شرایط زندگی تان خواهید شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید