بمب‌هایِ ترامپ در اسرائیل منفجر می‌شوند!

    کد خبر :202737

این اواخر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شبیه یک بمبگذار انتحاریِ حاملِ موادِ منفجره، شده است که آن را در گوشه‌وکنار جهان رها می‌کند. خوشبختانه، در اغلب موارد، ما فقط شاهد تهدیدات، هشدارها، توئیت‌های شوکه‌کننده و بمب‌های جعلی بودیم. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که بمب بعدی واقعی نباشد.

یک روزنامه صهیونیستی رویکرد برجامی رئیس‌جمهور آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص طی یادداشتی به قلم زاوی بارئیل، به وضعیت دشوار ترامپ پرداخت و نوشت: مانند تهدیداتش برای قطع کمک مالی به فلسطینی‌ها، خواسته‌های جدید رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران، از ناسازگاری‌هایی رنج می‌برند که قابلیت حل‌شدن ندارند.

این اواخر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شبیه یک بمبگذار انتحاریِ حاملِ موادِ منفجره، شده است که آن را در گوشه‌وکنار جهان رها می‌کند. خوشبختانه، در اغلب موارد، ما فقط شاهد تهدیدات، هشدارها، توئیت‌های شوکه‌کننده و بمب‌های جعلی بودیم. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که بمب بعدی واقعی نباشد.

حداقل دوتا از این بمب‌ها می‌توانند در صورت اسرائیل منفجر شوند.

نخست: تهدید ترامپ برای قطع کمک مالی به آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی و دولت خودگردان فلسطین، اردوگاه‌های پناهندگان در کرانه باختری و نوار عزه و نیز اردن را به لرزه انداخته و لبنان را ترسانده است. در سال ۲۰۱۶ دولت آمریکا ۳۵۵ میلیون دلار به سازمان اونروا داد. کاهش این بودجه به این دلیل مهم است که دولت خودگردان، اردن و دولت لبنان، بیش از دو میلیون پناهنده فلسطینی را جای داده‌اند. اردن و لبنان مسئولیت سنگین کمک به پناهندگان سوری را بر دوش دارند.

به گزارش فرارو، خواسته دوم و انفجاری، تحریم‌ها علیه ایران است. در هفته جاری ترامپ به قدرت‌های جهانی چهار ماه برای تغییر توافق هسته‌ای مهلت داد. توافق جدید باید شامل منع توسعه موشک‌های بالستیک، توقف “حمایت از گرو‌های تروریستی” و دائمی کردن محدودیت‌های هسته‌ای باشد. رئیس‌جمهور آمریکا، آشکارا اعلام کرد که اگر در گفت‌وگو‌ها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای “اصلاح” برجام پیشرفتی حاصل نشود، او به زودی از آن خارج خواهد شد.

هاآرتص ضمن اشاره به عدم اقدام کنگره درباره برجام افزود: اتحادیه اروپا، از ابتکار جدید نگران است، ابتکاری که ممکن است بین اروپا و آمریکا اختلاف ایجاد کند و سرمایه‌گذاری عظیم اروپا در ایران را متوقف کند. روسیه تصمیم ترامپ را “شدیدا منفی” توصیف کرد و چین، بزرگترین خریدار نفت ایران، همانطور که وزیر خارجه آن به همتای ایرانی‌اش گفته؛ درباره “عوامل معتبری که توافق را پیچیده می‌کنند”، نگران است. بنابراین، محل تردید است که ترامپ بتواند میان امضاکنندگان برجام شرکایی برای محقق ساختن خواسته‌های اخیرش پیدا کند.

بارئیل با اشاره به احتمال از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران در صورت لغو برجام نوشت: مصلحت بزرگ اسرائیل این است که ایران به توافق هسته‌ای پای‌بند بماند. نگرانی واقعی درباره موشک‌های بالستیکی ایران باید به باز شدن مذاکرات موازی با ایران منجر شود. ترامپ اکنون ممکن است هرگونه شانس رسیدن به هرگونه توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای و موشک بالستیکی در آینده را از بین ببرد. در هر دو موردِ ایران و دولت خودگرادان فلسطین، یعنی جا‌هایی که ترامپ گام برمی‌دارد، انگشتان پای اسرائیل می‌شکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید