اولتیماتوم مسخره آقای رئیس جمهور!

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ۷:۵۴
    کد خبر :202512

«در صورتی که فشارهای داخلی و همچنین بین المللی نتواند موجب بازداشتن ترامپ از عملی کردن تهدید خود درباره توافق هسته ای شود، تنها او و متحدانش به خاطر عواقب این اقدام مورد سرزنش قرار خواهند گرفت…»
پایگاه آمریکایی “امریکن کانسروتیو” (American Conservative) با انتشار گزارشی تحت عنوان “اولتیماتوم مسخره ترامپ درباره توافق هسته ای” به انتقاد از سیاست های ترامپ در رابطه با توافق هسته ای پرداخته است.

در این گزارش می خوانیم:
«ترامپ به درخواست های خود برای اعمال اصلاحات غیر ممکن در توافق هسته ای ایران ادامه داده و تهدید کرده است در صورتی که به اولتیماتوم او عمل نشود از توافق هسته ای کنار خواهد رفت.

از چند سال پیش به روشنی پیدا بود که ترامپ به دنبال دبه کردن در توافق هسته ای است اما او از ابتدا به دنبال آن بوده است که بتواند شخص دیگری را در رابطه با توافق هسته ای سرزنش نماید.

اما متحدان اروپایی ما به اولتیماتوم مسخره ترامپ اهمیتی نخواهند داد چرا که دلیلی برای چنین اقدامی وجود ندارد. اگر آمریکا بخواهد تعهداتی که بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] پذیرفته است را زیر پا بگذارد باید بدون کمک و همکاری اروپایی ها این کار را انجام دهد.

اتحادیه اروپا و دولت های انگلیس، فرانسه و آلمان به روشنی اعلام کرده اند که نیازی به بررسی مجدد توافق هسته ای نمی بینند و هیچ منفعتی برای مذاکره مجدد درباره با توافقی که تا کنون به خوبی جواب داده است، وجود ندارد.

به گزارش ایسنامتحدان ما با اقداماتی که توافق هسته ای را به مخاطره می اندازد مخالف اند و با تلاش های ترامپ برای تخریب توافق هسته ای همراه نخواهند شد.

ترامپ به روشنی نشان داده است که به دنبال تخریب توافق هسته ای است و کسی نمی تواند باور کند که او به دنبال اصلاح توافق باشد؛ شروطی هم که اینبار تعیین کرده است حاکی از همین حقیقت است.

معایبی که ترامپ به توافق هسته ای نسبت داده و به دنبال اصلاح آن است، در واقع یا نقص و ایراد نیستند و یا سازش هایی هستند که در مقابل امتیازات مهمی که ایران داده است به آن متعهد شده ایم.

به عنوان نمونه محدودیت های زمانی که برای برخی از بندهای توافق تعیین شده است، بخش غیر قابل تفکیک هر گونه توافق منع گسترش تسلیحات هسته ای است. اینها بندهایی هستند که یک توافق هسته ای موفق را امکان پذیر می نمایند. هیچ یک از طرف های دیگر توافق هسته ای ایران نیز این موارد را به عنوان مشکلی که باید بر طرف شود، نمی بینند.

ترامپ به دنبال آن است که تعهدات بین المللی آمریکا را زیر پا گذاشته و اعتماد متحدان آمریکا را از بین ببرد و در عین حال به خاطر هزینه های این اقدام برای ایالامت متحده مورد سرزنش قرار نگیرد.

در صورتی که فشارهای داخلی و همچنین بین المللی نتواند موجب بازداشتن ترامپ از عملی کردن تهدید خود شود، تنها او و متحدانش به خاطر عواقب این اقدام مورد سرزنش قرار خواهند گرفت.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید