هشدار اف‌بی‌آی به کوشنر درباره دوستی با تاجر زن چینی – آمریکایی

    کد خبر :202456

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا گزارش داد، مقام‌های اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) اوایل ۲۰۱۷ به جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ هشدار داده بودند که یک تاجر زن چینی – آمریکایی به نام وندی دنگ مرداک ممکن است از دوستی آنها در راستای پیشبرد منافع دولت چین سوءاستفاده کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس آگاه گزارش داد، مقام‌های آمریکایی اظهار نگرانی کرده بودند که وندی دنگ مرداک همسر سابق روپرت مرداک، میلیاردر مشهور صاحب چند رسانه بزرگ در حال لابی‌گری برای پیشبرد یک پروژه ساخت و ساز با حمایت مالی چین در واشنگتن است.

این مناقصه مربوط به پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری احداث باغ چینی در یکی از مکان‌های شناخته شده شهر واشنگتن در فاصله‌ای نزدیک به کنگره و کاخ سفید می‌شده است.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که مقام‌های اطلاعاتی این پروژه را یک خطر امنیت ملی اعلام کرده‌اند زیرا در جریان آن یک برج ۲۱ متری با اشراف به مناطق اطراف ساخته می‌شد که می‌توانست برای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

براساس گزارش، کوشنر این هشدارها را طی جلسات اطلاعاتی رایج خود به سبب نقشش به عنوان مشاور ارشد ترامپ دریافت کرد.

یک سخنگوی همسر سابق مرداک گفت: وندی دنگ مرداک هیچ‌گونه اطلاعی از هرگونه نگرانی‌های اف‌بی‌آی و یا آژانس‌های اطلاعاتی در ارتباط با خود یا دوستانش نداشته و همچنین هرگونه اطلاعش از پروژه مذکور را تکذیب می‌کند.

لو لانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این گزارش گفت: ما امیدوار هستیم که افراد مربوطه بتوانند در همه حوزه‌ها سبب همکاری عملگرایانه آمریکا و چین شوند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید