راه‌اندازی پایانه جدید تاکسی در میدان آزادی

    کد خبر :202381

به منظور رفع مشکل ترافیک سنگین محدوده شمال غربی میدان آزادی، شهرداری منطقه 5 اقدام به ایجاد پایانه جدید تاکسی کرد.

به گزارش ایسنا، محسن اسدی از ایجاد پایانه جدید تاکسی ون خبر داد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات دیرینه میدان آزادی، تجمع مسافر در ابتدای زیرگذر غربی میدان است که باعث بروز ترافیک سنگین در محدوده شمال غربی میدان آزادی می‌شود. علی‌رغم وجود خطوط تاکسی در داخل پایانه آزادی به مقاصد جنوبی، به دلیل عدم امکان استفاده تاکسی‌های خروجی از پایانه در زیرگذر غربی و ضرورت ادامه مسیر به سمت بزرگراه لشگری و دوربرگردان شهید فکوری، به منظور دسترسی به خیابان آیت‌اله سعیدی، مسافران ترجیح می‌دهند که برای کاهش زمان سفر خود نسبت به استفاده از مسافربرهای شخصی در ابتدای زیر گذر اقدام کنند که این موضوع باعث تجمع مسافر و مسافربرها در ابتدای زیرگذر و پس‌زدن بار ترافیکی در ضلع شمال غربی رینگ بیرونی آزادی می‌شود.

شهردار منطقه 5 افزود: براساس نظرسنجی انجام شده از مسافران، 90 درصد مقاصد مربوط به 6 مقصد اصلی بوده و علاوه بر آن، مشخص شد حدود 80 درصد مسافران ابتدای زیرگذر، از داخل پایانه خارج می‌شوند. بنابراین به منظور حل مشکل یاد شده و با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در این زمینه، اقدام به ایجاد ایستگاه تاکسی و ون در ضلع جنوب پایانه آزادی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، وی گفت: باید گفت طراحی این پایانه به گونه‌ای در نظر گرفته شده که امکان استفاده از زیرگذر غربی برای تاکسی‌های خروجی از پایانه فراهم شود که با حضور مؤثر عوامل پلیس راهور به منظور جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی و حضور مسافرین در ابتدای زیرگذر، مشکل ترافیکی این محدوده و به تبع آن مشکل بخش شمال غربی میدان آزادی نیز مرتفع خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید