سردار باقری: ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است

    کد خبر :202353

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی در جهت نجات مردم از یوغ استکبار از همه فرصت‌های خود به‌نحو احسن استفاده کرد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی مسئولان جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح با بیان اینکه “در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم به‌عهده دارند”، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده هستند.

وی با تصریح بر اینکه “آمادگی روبه‌رویی با انواع تهدیدها برای کشور ما امری حیاتی است”، گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌لطف خدا به‌سوی آرمان‌ها و اهداف خود با سرعت حرکت می‌کند.

سرلشکر باقری با ابراز اینکه انقلاب اسلامی ایران ضمن حفظ امنیت و اقتدار خود در منطقه حیاتی جنوب غرب آسیا به‌عنوان مهمترین منبع تأمین انرژی به‌خوبی نقش ایفا می‌کند، افزود: استکبار جهانی تهدیدهای فراوانی را برای کشور ما به‌وجود آورده که این تهدیدها برای ما به فرصت بدل گشته است.

به گزارش تسنیم،وی گفت: ایران در عرصه نیروهای مسلح توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق نیروهای خود را به‌سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب هدایت کند و در این زمینه به کشوری منحصربه‌فرد تبدیل شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ایران با استقلال کامل تصمیم‌گیری‌های خود را بر اساس قانون اساسی، تدابیر رهبری و اسناد بالادستی انجام می‌دهد، یادآور شد: دکترین امنیت ملی و دفاعی ایران اسلامی در چارچوب منافع ملی و استقلال کامل کشور تعیین می‌شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید براساس تهدیدهای فرامنطقه‌ای سازماندهی شود تا در این باره دچار خسران نشویم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است که باید در این باره نیز از همه فرصت‌ها به‌نحو احسن استفاده کرد.

سرلشکر باقری به مأموریت‌های متعدد نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این مأموریت‌های پیچیده باعث شده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با همه تهدیدها آماده شوند و نام یک نیروی مقتدر و پای‌کار، برازنده کل نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یک کل به‌هم‌پیوسته و کاملاً منسجم است و همه با هم یک کل معنی‌دار را تشکیل می‌دهند، گفت: انسجام و به‌هم‌پیوستگی نیروهای مسلح باعث ایجاد امنیتی پایدار در کشور شده است.

سرلشکر باقری طرح و برنامه در نیروهای مسلح را مغز متفکر این نیروها دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به راهبردهای حیاتی و بااقتدار این نیروها باید مجموعه‌های طرح و برنامه به‌صورت قوی و منسجم عمل کنند و دارای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و فکر و اندیشه باشند.

رییس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: طرح و برنامه در نیروهای مسلح باید بهترین روش و نوع سازماندهی را داشته باشد و با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده بهینه از امکانات مسئولیت خود را انجام دهد.

سرلشکر باقری در پایان صحبت‌های خود دانش‌محوری در برنامه‌ریزی را بسیار مهم دانست و گفت: همه طرح‌ها و برنامه‌ها در نیروهای مسلح باید به دانش‌محور شدن توجه جدی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید