استانداری خراسان رضوی: معاندان نظام قصد داشتند اعتراضات را به دهه فجر بکشانند/ دستگیرشدگان با هر سه جناح مخالف بودند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶
    کد خبر :202326

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه ما خیلی سیاسی شده ایم و آسیبی که در فرهنگ سیاسی ما شکل گرفته، باعث شده در رقابت‌های سیاسی که بحق و قانونی است، آنچنان جناح‌های سیاسی به جان یکدیگر بیفتند که همدیگر را نشانه بگیرند.

سیدجواد حسینی در نشست اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت مطلوب قضایا و رویدادها می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، اما بعضا باید هزینه‌های سنگینی پرداخت شود تا این شرایط به یک تغییر رفتار منجر شود.

وی گفت: ناآرامی‌های اخیر اعتراض به موضوعی به حق بود که به سرعت تبدیل به یک اغتشاش ناحق، گسترش آن در سطح کشور و تبدیل شعارهای معمولی به شعارهای رادیکالی شد، اما از آنجا که این اعتراضات از پشتوانه‌ای برخوردار نبود به سرعت کنترل و مدیریت شد. در این ناآرامی‌ها در مجموع معاندان نظام بخش عمده‌ای از این اعتراضات را مدیریت کرده و قصد داشتند دامنه آن را به دهه فجر بکشانند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: کسانی که در ناآرامی های اخیر دستگیر شدند، به هیچ وجه اصولگرا، اصلاح طلب یا اعتدالگرا نبودند، بلکه با هر سه جناح مخالف بودند.

حسینی اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر گرچه یک تهدید به شمار می رفت اما باعث همگرایی بیشتر ملت و مسئولان شد، اما متاسفانه همه ما دست اندرکاران، تولید کننده نارضایتی در جامعه و سرگرم کم انگاری هستیم. همچنین رقابت‌های برهم اندازنده جناح های سیاسی و دیدگاه کم انگارانه جناح‌های سیاسی باعث شده که دستاوردهای انقلاب اسلامی را در همه دولت‌ها محو کنیم و امید را از مردم بگیریم.

وی بیان کرد: مردم مشکلات را حس می‌کنند و ما نیز نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد، اما در کنار 300 هزار بیکار در خراسان رضوی، دولت بیش از 100 هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه همه شاخص‌های رشد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در خراسان رضوی ارتقا یافته است اما مردم آن را حس نمی کنند و احساس شکوفایی در جامعه وجود ندارد، گفت: دائما نقد دولت‌ها را می‌کنیم اما از دستاوردهای دولتها چیزی نمی گوییم، این رویکرد امید را از جامعه می گیرد و مشکلات را پررنگ تر می کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در دهه فجر امسال که انقلاب 40 سالگی خود را پشت سر گذاشته و به اوج پختگی رسیده، با توجه به شرایط کنونی، لازم است دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام و ارزشهای آن با شکل و شیوه نوینی بازگو شود تا امید در جامعه افزایش یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دهه فجر، دهه وحدت، همگرایی، هویت آفرینی، امیدآفرینی و انسجام بخشی است و باید از شاخص‌های امید در جامعه با اتخاذ رویکرد جدید و برنامه های نوین بهره گرفت.

حسینی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد باید پیوست رویکرد مردمی، اطلاع رسانی و نشاط آفرینی داشته باشد، ادامه داد: در دهه فجر امسال می توان جلسات استانی مانند کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه سلامت را با حضور مردم برگزار کرد و گزارش های دستگاه های اجرایی در حضور مردم بازگو شود.

وی بیان کرد: با هدف برگزاری برنامه‌های دهه فجر با رویکرد مردمی، از خانه احزاب، مجمع مشورتی زنان، خانه تشکلهای مردم نهاد و خانه جوانان خواسته شده که اجرای برنامه های امید بخش را از طریق زیرمجموعه خود برای دهه فجر در نظر بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید