در ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر؛

اجرای سراج با آرزوی سلامتی برای شجریان

    کد خبر :202325

گروه «سور» در ششمین روز جشنواره‌ی موسیقی فجر به سرپرستی مجید مولانیا و خوانندگی حسام‌الدین سراج در تالار وحدت روی صحنه رفت.

در این برنامه که در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی اجرا شد، گروه «سور» در یک قسمت به اجرای قطعاتی در شور و دشتی پرداخت. قطعاتی چون «دولت عشق»، «جستجوی دوست»، «سفر» توسط گروه نواخته شد و مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

قبل از اجرای قطعه‌ی «اشک مهتاب» حسام‌الدین سراج خطاب به حاضرین گفت: «این قطعه توسط استاد محمدرضا شجریان در گذشته اجرا شده و همه‌ی شما با آن به نوعی خاطره دارید. این قطعه را به امید بهبودی هرچه زودتر استاد برای شما اجرا می‌کنیم.»

این قطعه‌ی معروف، توسط حسن یوسف‌زمانی با شعری از سیاوش کسرایی ساخته شده و همچنین در گذشته با صدای محمدرضا شجریان در برنامه «گلچین هفته» اجرا شده است.

پس از اجرای قطعه‌ی «اشک مهتاب»، سرپرست گروه و نوازنده‌ی تار در فضای شور و دشتی به تکنوازی و بداهه‌نوازی پرداخت و در ادامه نوازنده‌ی کمانچه او را همراهی کرد و سپس نوازنده‌ی عود به آنها ملحق شد و آوازی به همراهی ساز هر یک از نوازنده‌ها به‌نوبت اجرا شد. در انتها قطعات «سرود کهن» و «چشم بی‌خواب» به عنوان پایان‌بخش کنسرت برای مخاطبان اجرا شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

در این اجرا نیز همچون اجرای سئانس اول، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، به تماشای این کنسرت نیز نشست.

اعضای گروه «سور» در این اجرا عبارت بودند از: حسام‌الدین سراج (خواننده)، حمید قنبری (تمبک)، جمشید صفرزاده (سنتور)، علیرضا دریایی (کمانچه)، فرنام اسکندری (کمانچه آلتو)، صابر سوری (عود)، امین دادوری (دف)، مجید مولانیا (تار و سرپرست گروه).

رسانه نوا :سی و سومین جشنواره‌ی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش در پنج سالن پایتخت در دو سئانس در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید