حرکت عربستان به سمت خودروهای برقی

    کد خبر :202294

عربستان سعودی به منظور گسترش استفاده از خودروهای پاک برقی و زیرساختهای مربوطه، با شرکتهای ژاپنی از جمله نیسان قراردادهایی را امضا کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از وب سایت gadgetsnow، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

طبق گزارش های منتشر شده، عربستان سعودی به منظور حفظ محیط زیست و افزایش استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی با شرکت های توکیو پاور و همچنین شرکت خودروسازی نیسان ژاپن قراردادی را به امضا رسانیده است تا زیرساخت های ایستگاههای شارژ خودروهای برقی را گسترش داده و در نتیجه خودروهای پاک برقی و الکتریکی در سطح شهر افزایش یابند.

استفاده از خودروهای پاک برقی پاک و دوستدار محیط زیست با استقبال بی نظیری از سوی دولت ها و شهروندان کشورهای مختلف در سراسر جهان مواجه شده است.

همانطور که می دانیم غول های خودروسازی جهانی نیز تصمیم گرفته اند به منظور کاهش میزان انتشار آلاینده ها و تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست و سلامت شهروندان، به رقابت تنگاتنگی در طراحی و تولید انبوه خودروهای الکتریکی بپردازند.

عربستان سعودی تصمیم گرفته است که در تمامی عرصه های صنعتی اقتصاد خود را از وابستگی صرف به صادرات و فروش نفت برهاند و در همین راستا نیز سرمایه گذاری های هنگفتی را از شرکت های بزرگ جهانی به خود جذب کرده است. حالا نیز با همکاری با خودروساز برتر ژاپنی (نیسان) تصمیم گرفته است خودروهای پاک الکتریکی برتر جهان را وارد کشور کرده و در دسترس شهروندان سعودی قرار دهد.

قرارداد عربستان سعودی با شرکت های توکیو پاور (TEPCO ) و تاکائوکا توکوی ژاپن به مردم عربستان این امکان را می دهد تا پس از ساخت ایستگاههای شارژ سریع، خودروهای برقی و الکتریکی خود را تنها در مدت زمان کوتاهی ( ۳۰ دقیقه) شارژ کنند.

البته لازم به ذکر است که هنوز هیچ برنامه مشخص و زمان و جزئیات دقیقی برای اجرای این پروژه بیان نشده است.

امین ناصر – مدیرعامل شرکت برق عربستان سعودی (SEC) – در ماه اکتبر در مصاحبه ای با CNBC عنوان کرد که توسعه خودروهای برقی و الکتریکی در سالها و دهه های آینده رشد بی سابقه و بی نظیری خواهد داشت و ما هم اکنون می خواهیم قدم بزرگی به سوی پیشرفت و توسعه صنعت خودروهای پاک برقی برداریم.

همانظور که بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند، سال ۲۰۱۸ میلادی نقطه عطف و شروع مناسبی برای توسعه و پیشرفت صنعت خودروهای برقی و الکتریکی در جهان محسوب خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید