دیوان عدالت اداری شرط داشتن نمایندگی از شرکت مادر را ابطال کرد+سند

    کد خبر :202288

بر اساس حکم دیوان عدالت اداری فعالیت تمام شرکت‌هایی که اقدام به اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ایران کرده بودند، از سر گرفته خواهد شد و حتی شرکت‌هایی که نمایندگی خود را از تیونرهای مورد تایید کمپانی‌های مادر خودروسازی دریافت کرده‌اند، نیز بتوانند بدون مشکل به فعالیت خود در بازار خودرو ادامه دهند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال ماده ۱۷ دستور‌العمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان، توزیع‌کنندگان، دفاتر و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده کالاهای سرمایه‌ای در ایران، ادامه فعالیت شرکت‌هایی را که از طریق شرکت‌های واسط خارجی اقدام به اخذ نمایندگی کرده بودند، مجاز اعلام کرد.

بر اساس این حکم که در ششم دی‌ماه سال جاری، صادر و ۱۸روز بعد برای ابلاغ به روزنامه رسمی رفته است، نمایندگان شرکت‌های خارجی که حکم نمایندگی خود را از شرکت‌های واسط خارجی دریافت کرده بودند و براساس دستور‌العمل شهریور ۹۵ وزارت صمت مجوز فعالیتشان باطل شده بود، بار دیگر می‌توانند فعالیت‌های تجاری خود را از سر گیرند.

به گزارش پردیس خودرو با ابلاغ این حکم، شرکت‌های واردکننده خودرو هم که از شهریور سال گذشته تنها به‌دلیل دریافت نمایندگی از نماینده شرکت‌های مادر در سایر کشورها مجوز فعالیتشان باطل شده بود، می‌توانند مجددا شروع به فعالیت کنند و شرط داشتن نمایندگی از شرکت مادر از واردات خودرو برداشته خواهد شد.

همچنین بر اساس این حکم فعالیت تمام شرکت‌هایی که اقدام به اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ایران کرده بودند، از سر گرفته خواهد شد و حتی شرکت‌هایی که نمایندگی خود را از تیونرهای مورد تایید کمپانی‌های مادر خودروسازی دریافت کرده‌اند، نیز بتوانند بدون مشکل به فعالیت خود در بازار خودرو ادامه دهند. در نتیجه فعالیت شرکت هایی از جمله داتیس خودرو که دارای نمایندگی رسمی از شرکت هیکو آلمان(شریک تجاری شرکت ولوو سوئد) قانونی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید