سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری فورد روی ۴۰ مدل خودروی برقی

    کد خبر :202266

شرکت فورد موتور سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی خودروهای الکتریکی را با افزایشی قابل توجه تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱ میلیارد دلار می‌رساند و تا آن زمان ۴۰ مدل هایبریدی و تمام الکتریکی را ارائه خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، مدیر شرکت فورد، بیل فورد در نمایشگاه خودروی دیترویت گفت: شرکت فورد موتور سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده خود بر روی خودروهای الکتریکی را با افزایشی قابل توجه تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱ میلیارد دلار می‌رساند و تا آن زمان ۴۰ مدل هایبریدی و تمام الکتریکی را در بین خودروهای خود ارائه خواهد کرد.

مدیران فورد می‌گویند سطح سرمایه‌گذاری بسیار بالاتر از سطح اعلام شده قبلی ۴.۵ میلیارد دلار تا ۲۰۲۰ است و این در برگیرنده هزینه‌های ساخت طراحی خودروهایی است که به طور اختصاصی الکتریکی هستند (یعنی از یک مدل فسیلی تبدیل نشده‌اند).

هزینه‌کردهای مربوط به مهندسی، تحقیقات و توسعه فورد در سال ۲۰۱۶، آخرین سالی که داده‌های آن به طور کامل منتشر شده است، ۷.۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به ۶.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

مدیر اجرایی ارشد فورد، جیم هاکت، در ماه اکتبر به سرمایه‌گذاران گفت که این خودروساز ظرف ۵ سال آینده از هزینه‌های خود ۱۴ میلیارد دلار کم می‌کند و جهت سرمایه‌گذاری خود را از خودروهای سدان و موتورهای احتراق داخلی به سوی توسعه وانت و کامیونت و خودروهای الکتریکی و هایبریدی تغییر خواهد داد.

مدیران اجرایی می‌گویند از بین ۴۰ مدلی که قرار است تا سال ۲۰۲۰ در سراسر دنیا ارائه شوند، ۱۶ مدل خودروی تمام الکتریکی خواهند بود و بقیه خودروهای هایبریدی هستند.

فورد به خبرنگاران اعلام کرد: ما خودروهای اصلی و پرفروش خود و خودروهای که نماد این شرکت هستند، را انتخاب خواهیم کرد و آنها را الکتریکی خواهیم کرد. اگر می‌خواهیم در الکتریکی کردن خودروهایمان موفق باشیم باید این کار را با خودروهایی بکنیم که همین حالا هم محبوب هستند.

شرکت‌های جنرال موتور، تویوتا موتور و فولکس‌واگن تا به حال طرح‌های بزرگ و روبه جلوی خود را در زمینه توسعه تولیدات خودروی الکتریکی خود، اعلام کرده‌اند و همه نوع سلیقه مشتری را هم هدف قرار داده‌اند که این شامل کسانی که خودروهای لوکس، عملکردی و یا شاسی‌بلند می‌خواهند یا دوست دارند همه این ویژگی‌ها را در یک خودرو داشته باشند، می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید