یزد در جایگاه نخست سوادآموزی در کشور

    کد خبر :202251

معاون سوادآموزی استان یزد با بیان این‌که با سواد کردن اتباع یکی از اولویت‌های اجرایی این استان است،گفت: شناسایی اتباع خارجی بی‌سواد توسط دستگاه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به سوادآموزی باشد.

به گزارش ایسنا، «مرآت امین‌الرعایا» در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان با ارائه گزارش سوادآموزی در سرشماری سال1395، اظهار کرد: استان یزد در گروه سنی 10 تا 49 سال رتبه چهارم و بدون احتساب اتباع خارجی با 98.8 درصد، جایگاه نخست کشور را دارد.

وی با اشاره به ضرورت تمرکز برای باسوادی اتباع در یزد، افزود: اولویت استان در بحث سواد آموزی اتباع، داشتن مدارک هویتی است.

معاون سوادآموزی استان یزد، گفت: شناسایی اتباع بی‌سواد توسط دستگاه‌های مربوطه می‌تواند کمک بزرگی به سوادآموزی باشد که باید به آن اهتمام داشته باشیم .

این مقام مسئول براستفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تأکید کرد و ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف به عنوان بازوان توانمند دولت در مسائل اجرایی هستند و قطعاٌ می‌توانند به عنوان یار دولت در مبارزه با بی‌سوادی تأثیرگذار باشند .

امین الرعایا در پایان سخنان خود خواستار بسیج همگانی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت ریشه کن کردن بی سوادی در یزد شد و اعلام کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از جمعیت بی‌سوادان یزدی را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که ضرورت دارد روند جذب، شناسایی و سواد آموزی این افراد را نیز با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برای تسریع بیشتر در دستور کار قرار گیرد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید