باورتان می‌شود؛ حتی پمپ‌بنزین‌ها هم دیگر ضرر می دهند!

    کد خبر :202170

«پمپ‌بنزین پول پارو نمی‌کند»! این جمله را همه‌شان بدون استثنا می‌گویند. بیشتر جایگاه‌های سوخت دولتی اداره می‌شوند و بنزین را با همان قیمت لیتری ١٠٠٠تومانی که تحویل می‌گیرند به مشتری می‌دهند.

– تنها منبع درآمد آنها کارمزد ٣,٥‌درصدی است که از ٢ سال پیش برایشان تعیین شده است اما اوضاع هزینه‌ها داستانش فرق دارد و دستمزد کارگر و هزینه نگهداری پمپ‌بنزین و… بالا رفته است.

– کمتر کسی حاضر است در آذربایجان غربی، مازندران یا گیلان پمپ‌بنزین بخرد چون در این استان‌ها دیگر جایی برای احداث جایگاه سوخت وجود ندارد!

– در جاده‌ها و مسیرهای پرت که تردد کم است بسیاری از جایگاه‌های سوخت زیان‌ده شده‌اند. در تهران هم مشتری‌های پمپ بنزین در بعضی مناطق همپوشانی دارند.

– درآمد جایگاه‌ها: فروش بعضی جایگاه‌های سوخت در تهران ماهانه به ٦٠‌هزار لیتر می‌رسد که با کارمزد ٣٥تومانی برای هر لیتر، سود فقط حدود ٢تا ٣‌میلیون تومان در ماه می‌شود.

– رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت اعلام کرده ٩٠‌درصدجایگاه‌های جنوب شهر هزینه‌های جاری‌شان را هم نمی‌توانند تأمین کنند. تعداد زیادی از هفت‌هزار جایگاه‌دار کاملا ورشکسته شده‌اند.

– احداث یک جایگاه بین شهری بین ٣ تا ٤‌میلیارد تومان و در شمال تهران ٣٠‌میلیارد تومان هزینه دارد اما سود برخی از آنها به کمتر از ١٠‌میلیون تومان در ماه می‌رسد.

– در خیابان شوش بعضی‌ها زیر یک لیتر بنزین می‌زنند. کمتر از ١٠‌درصد خودروهایی که به پمپ‌بنزین‌های جنوب تهران مراجعه می‌کنند باک‌شان را پر می‌کنند اما ٥٠‌درصد مردم در شمال شهر ترجیح می‌دهند که باک‌های‌شان را پر کنند.

– شرکت نفت به ازای هر ١٠‌ هزار لیتر ٤٥ لیتر کسری می‌دهد. میزان کسری سوخت در هر ‌هزار لیتر بین ٦ تا ١١ لیتر متغیر است. دمای تحویل بنزین باید ٦٠درجه فارنهایت باشد اما در ایران به ٩٨ تا ١٠٠ درجه می‌رسد پس بنزین هنگام انتقال به مخزن جایگاه منقبض می‌شود و بنزین کم می‌شود.

– زلزله اخیر تهران فروش بنزین را ١٠ تا ١٥‌درصد افزایش داد. ٢٠‌هزار لیتری فروش در روز وقوع زلزله فروخته شد.

منبع:فرارو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید