واکنش تند مشاور قالیباف به افشاگری نجفی

    کد خبر :201940

مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف به گزارش اخیر ارائه شده توسط نجفی، شهردار تهران در شورای شهر که ادعاهایی نسبت به عملکرد قالیباف داشته، واکنش نشان داد.

حسین قربان‌زاده در این رابطه گفت: آقای نجفی نیمی از این دوره را عضو شورای شهر تهران بودند و به قالیباف برای شهردار شدن رای دادند. مردم حق دارند بپرسند که چرا نحوه مواجهه ایشان در این دو موقعیت متفاوت است.

گزیده‌ای از گفتگوی قربان زاده با ایسنا را در ادامه می‌خوانیم:

مردم حق دارند که از ایشان بپرسند، آیا این شهر در این ۱۲ سال یک نکته مثبت نداشت که پاورقی این ۵۰۰ صفحه گزارش باشد؟ و از طرف دیگر مردم حق دارند بپرسند که چرا یک جمله در گزارش شهردار محترم تهران، خطاب به دولت نمی‌بینیم؟
چند سال است که ضوابط بند مرتبه سازی در دولت قفل شده است؟چند سال است که لایحه مدیریت واحد شهری در دولت خاک می‌خورد؟ ۸۰ درصد آلایندگی تهران مربوط به وسایل نقلیه متحرک است، که دولت وظیفه اصلی ساماندهی آنها را دارد.
قربان‌زاده همچنین تصریح کرد: دو دولت با رویکرد سیاسی، حق شهروندان تهرانی را زیر پا گذاشتند و ۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت نکردند، واقعا جای یک خط در گزارش شهردار نداشت؟
این همه تاکید بر روی بدهی‌های شهر چه منطقی دارد؟ یعنی ایشان که سالها مدیریت بودجه کشور را داشته‌اند نمی‌دانند که نفس داشتن بدهی شهر ایراد نیست؟ یعنی ایشان تصور می‌کند باید به شیوه قاجاری روی یک خزانه طلا می‌نشستند و کیسه زر میان پیمانکاران توزیع می‌کردند؟ خب شهری که پویا باشد، حرکت داشته باشد در سه شیفت شبانه روز روی زمین و زیرزمین فعال باشد حتما بدهی دارد. برای شهری که در آن حدود ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در ۱۱ سال ساخته شده که حدودا معادل میزانی ست که در طول تاریخ در تهران ساخته شده است، مترو تهران که سال ۸۴ فقط ۳۴ ایستگاه داشت و به ۳۰۰ کیلومتر و ۶ خط رسید.
در طول یک دهه، ۲۲ کیلومتر تونل شهری در این شهر ساخته شده، هفت هزار و شصت و پنج هکتار نوسازی بافت فرسوده در تهران که سه برابر میانگین کشوری است. در طول تاریخ تهران دو هزار دستگاه اتوبوس داشته و در ۱۱ سال اخیر ۵ هزار دستگاه اتوبوس اضافه شده. در طول تاریخ ۲۲ هزار هکتار کمربند سبز در حریم تهران ایجاد شده و در ۱۱ سال اخیر ۳۹ هزار هکتار اضافه شده است.
از سال ۸۴، یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار اصله درخت دارای شناسنامه شدند. ۶۰ باغ خصوصی تملک شد. بوستان‌های تهران به عدد ۲۲۰۰ رسیدند. سرانه فضای سبز به ۱۶ متر برای هر تهرانی رسیده است. چه هدفی باعث شد اینها را نادیده بگیرید؟!
آقای نجفی، تغییر سالن‌های سینما و تئاتر و فضاها و تجهیزات ورزشی و بوستان‌ها را هم در نسبت قبل و دوره آقای قالیباف ندیدید؟ این تهران سیاهی که شما تصویر کردید را چه کسی باور می‌کند؟با این حساب حتما پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه چیتگر، باغ کتاب، باغ پرندگان، باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع مقدس، پلازا و … هم باید تخریب شود!!
از مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد تومان، پیراهن عثمان کردن یک قرارداد مشکوک یک میلیاردی و نشستن جای قاضی و حکم کردن پیش از رسیدگی قضایی چه معنایی دارد؟ می‌گویند طرف خودش اقرار کرده؛ اولا اقرار نزد قاضی مسموع است نه شما، ثانیا این اقرار نیست چون شما آن را علیه قالیباف استفاده کردید پس ادعا است نه اقرار. خب هرکس که بر فرض تخلفی کرد و ادعا کرد آن را در انتخابات هزینه کرده، به صرف ادعای او باید آن ادعا را پذیرفت؟
این چه شیوه ای است که هر مسئولی که سر کار می‌آید باید همه اقدامات و فعالیت‌های نفر قبلی را تقبیح کند.
باور کنیم مقدمه لازم فعالیت به عنوان مدیر جدید، تخطئه مدیر قبلی نیست. باور کنیم مردم درباره عملکرد هر دوره و فرد، مجزا قضاوت خواهند کرد و بخاطر تخطئه مدیر قبلی به مدیر فعلی مدال نمی‌دهند. باور کنیم بی عملی، سکون و رکود زیر سایه سیاه‌نمایی مطلق دوره قبل مخفی نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید